| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uzmanlık Alan Dersi (YL) | LEE 500 | Türkçe | Zorunlu | 4 + 0 | 0,0 | 10,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Ebru ÖZEN BEKAR | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencinin kendi seçtiği bir alanda ileri düzey bilgi edinmesini, araştırma tecrübesi elde etmesini ve konu üzerine oluşmuş akademik literatüre katkı yapmaya başlamasını sağlamaktır. Öğrencinin teorik veya deneysel bir alanda, ve ilgisini çeken herhangi bir konudaki o güne ait en son bilgileri öğrenmesi, ve ardından ilgili literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapması beklenmektedir. | 
| Dersin İçeriği | Öğrencinin ilgi alanları çerçevesinde öğretim üyesiyle birlikte ilgi duyulan konu üzerinde bir araştırma projesi oluşturulur. Öğrenci her hafta belirlenen saatlerde dersi veren öğretim üyesine okudukları hakkında rapor verir. Bunlarla birlikte öğrenci belirledikleri konu üzerine öğretim üyesinin gözetmenliğinde orjinal çalışmasına devam eder. Ders, öğrencinin konuya ait en son literatürün bir yorumunu, bu literatüre yapılabilecek katkılardan da bahsetmek suretiyle öğretim görevlisine sunması ile devam eder. Bu süreçte öğrenciden bu alanda bir ya da iki adet mini proje hazırlaması da istenir. Ders, dönem sonunda yapılan çalışmanın öğretim üyesinin değerlendirilmesine sunulmasıyla son bulur. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütebilecektir. | 
| 2 | Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verebilecektir. | 
| 3 | Belirlenen konudaki en güncel akademik tartışmalara katılabilecektir. | 
| 4 | Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve faydalı bir katkı yapabilecektir. | 
| 5 | Bu konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturabilecektir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği Alanıyla İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 2. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği ile İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 3. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 4. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle Alanıyla İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 5. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 6. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 7. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 8. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 9. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 10. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 11. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 12. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 13. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 14. Hafta | Halk Sağlığı Hemşireliği İle İlgili Bilimsel Araştırma Konuları | |
| 15. Hafta | Genel sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen | ✔ | |||||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen | ✔ | |||||
| 2 | Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ✔ | |||||
| 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | ✔ | |||||
| 5 | Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme. | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ✔ | |||||
| 9 | Hemşireliğe özgü sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | ✔ | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen mezunlar vermektir | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 8 | 112 | |
| Uygulama DS | 1 | 14 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 8 | 112 | |
| Toplam İş Yükü | 254 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||