| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | HEM503 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 1 | 0,0 | 8,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüzyüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Nuriye YILDIRIM | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ebru ÖZEN BEKAR (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu ders tez süreci öncesi öğrencilere rehberlik yapmak ve tez konusu belirlemeyi amaçlamaktadır. Derste öğrenciler ilgilendikleri konulara ilişkin alanyazıyı tarar ve konuları belirler. | 
| Dersin İçeriği | Ders hakkında bilgi verilmesi ve derse giriş, konu seçimi ve tartışması, konunun amaç ve giriş kısmının yazılması, konunun yöntem kısmının yazılması, etik kurul dosyasının hazırlanması ve nihai raporun sunulması | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 
| 2 | Alanyazıya uygun araştırma önerileri geliştirir | 
| 3 | Seçtiği araştırma önerisini yazar ve yöntemi planlar | 
| 4 | Araştırma raporunu etik kurul için hazırlar ve sunar | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders hakkında bilgi verilmesi ve derse giriş | |
| 2. Hafta | Konu seçimi ve tartışması | |
| 3. Hafta | Konu seçimi ve tartışması | |
| 4. Hafta | Konu seçimi ve tartışması | |
| 5. Hafta | Konunun amaç ve giriş kısmının yazılması | |
| 6. Hafta | Konunun amaç ve giriş kısmının yazılması | |
| 7. Hafta | Konunun amaç ve giriş kısmının yazılması | |
| 8. Hafta | Konunun amaç ve giriş kısmının yazılması | |
| 9. Hafta | Ara rapor sunumu | |
| 10. Hafta | Konunun yöntem kısmının yazılması | |
| 11. Hafta | Konunun yöntem kısmının yazılması | |
| 12. Hafta | Konunun yöntem kısmının yazılması | |
| 12. Hafta | Etik kurul dosyasının hazırlanması | |
| 14. Hafta | Nihai Raporun sunulması | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen | ✔ | |||||
| 2 | Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ✔ | |||||
| 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | ✔ | |||||
| 5 | Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme. | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ✔ | |||||
| 9 | Hemşireliğe özgü sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | ✔ | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen mezunlar vermektir | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 0 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 0 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 3 | 3 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | 
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 14 | 5 | 70 | |
| Uygulama DS | 1 | 8 | 8 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 5 | 70 | |
| Toplam İş Yükü | 190 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||