| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Yazmaya Giriş | HEM502 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Sunum, tartışma | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Nuriye YILDIRIM | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bilimsel ilke ve yöntemleri kullanarak makale yazabilmektir. | 
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde; bilimsel yazma süreci, bilimsel yazım türleri, makale yazma, araştırma-yayın etiği, kanıta dayalı uygulamalar yer almaktadır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Bilimsel yazmanın önemini kavrar | 
| 2 | Bilimsel yazmanın sürecini bilir | 
| 3 | Bilimsel yazım türlerini bilir | 
| 4 | Bilimsel makale ya da tez önerisi yazabilir | 
| 5 | Araştırma – yayın etiğini kavrar | 
| 6 | Kanıta dayalı uygulamaların hemşirelik mesleğine katkılarını bilir | 
| 7 | Araştırma- yayın etiğini uygular | 
| 8 | Eleştirel makale inceleyebilir | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilimsel Yazım Nedir? | |
| 2. Hafta | Literatür tarama | |
| 3. Hafta | Yazma Süreci | |
| 4. Hafta | Yazma Süreci | |
| 5. Hafta | Bilimsel Yazım (Giriş/ konunun önemi ve özgün değeri (literatür özeti) Nasıl Yazılır? ) | |
| 6. Hafta | Araştırma amacı, Araştırma soruları, Hipotez / Sınırlılıklar | |
| 7. Hafta | Materyal ve Yöntemler Bölümü Nasıl Yazılır? Örnekleme Yöntemleri - Veri Toplama Yöntem, Teknik ve Araçları – Bütçe-Süre | |
| 8. Hafta | Etik, Haklar ve İzinler Not alma; İntihal (eser hırsızlığı); Özetleme; Fikirlerin sentezlenmesi Araştırmada Etik Yaklaşımlar- | |
| 9. Hafta | Verilerin analizi ve Yorumlanması - Sonuçlar / Tablolar / Şekiller Nasıl Yazılır? | |
| 10. Hafta | Tartışma-Sonuç-Öneriler Nasıl Yazılır? | |
| 11. Hafta | Teşekkür Nasıl İfade Edilir? - Kaynaklara Nasıl Atıf Yapılır?/ Kaynaklar Nasıl Yazılır? | |
| 12. Hafta | Başlık Nasıl Hazırlanır? Yazarlar ve Adresleri Nasıl Sıralanır? Özet Nasıl Hazırlanır? | |
| 13. Hafta | Makalenin Son Hali ve Dergiye Gönderimi Editör İnceleme Süreci- Yayımlanma süreci- Açık Erişim ve Web Yayınları | |
| 14. Hafta | Makale tartışma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin/ailenin/toplumun sağlığını korumada ve geliştirmede en üst düzeyde uygulayabilen | ✔ | |||||
| 2 | Hemşireliğin temel kavramlarını - insan, çevre, sağlık, hastalık ve hemşirelik – temel alarak birey/toplumun bakımına yönelik kavram haritasını oluşturabilme. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | ✔ | |||||
| 4 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | ✔ | |||||
| 5 | Hemşirelik ile ilgili sorunların tanımlanmasına ve çözümüne yönelik nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma planlayabilme ve yürütebilme. | ✔ | |||||
| 6 | Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak araştırma verilerini analiz edebilme ve yorumlayabilme. | ✔ | |||||
| 7 | Hemşirelik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | ✔ | |||||
| 8 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | ✔ | |||||
| 10 | Alanının gerektirdiği düzeyde istatistik, bilgisayar, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilen mezunlar vermektir | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi iyi kullanabilen, yazılı ve sözlü iletişim kurallarını bilen ve etkin iletişim becerisine sahip olmak | ✔ | |||||
| 12 | Alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirerek mesleki gelişimini sürdürebilme. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||