| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez Önerisi | SKY605 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Yalçın KARAGÖZ, Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN, Dr. Öğr. Üyesi Dilek ŞAHİN, Prof. Dr. Oğuz KARA, Prof. Dr. İsmail Hakkı ERASLAN, Dr. Öğr. Üyesi Fuat YALMAN, Doç. Dr. Yusuf ÖCEL, Prof. Dr. Enver BOZDEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Enver BOZDEMİR (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere tez önerisi geliştirme sürecinde gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, araştırma konularını belirleme, literatür taraması yapma, araştırma yöntemleri geliştirme ve öneri yazım tekniklerini öğrenerek kendi tez önerilerini oluşturma sürecine hazırlanacaklardır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin amacı, öğrencilere tez önerisi geliştirme sürecinde gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, araştırma konularını belirleme, literatür taraması yapma, araştırma yöntemleri geliştirme ve öneri yazım tekniklerini öğrenerek kendi tez önerilerini oluşturma sürecine hazırlanacaklardır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Araştırma konularını belirleme ve literatür taraması yapma becerilerini geliştirir. |
| 2 | Araştırma yöntemlerini seçme ve geliştirme konusunda uzmanlık kazanır. |
| 3 | Etkili bir tez önerisi yazma yetkinliği kazanır. |
| 4 | Çalışacağı tez konusunu belirler |
| 5 | Tez önerisi yazar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tez Önerisi Nedir? Genel Tanım ve Önemi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Araştırma Konusu Seçimi ve Belirlenmesi | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Literatür Taraması: Kaynak Bulma ve Değerlendirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Veri Toplama Yöntemleri ve Araçları | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 7. Hafta | Etik İlkeler ve Araştırma Sürecinde Etik Onay | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Tez Önerisi Yapısı ve Yazım Kuralları | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 9. Hafta | Örnek Tez Önerileri Üzerinden İnceleme | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 10. Hafta | Tez Önerisi Savunma Süreci ve Hazırlık | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Tez Önerisi Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Grup Çalışmaları ve Geri Bildirim | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Öğrenci Tez Önerileri Üzerinde Çalışmalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Tez Önerisi Sunumları ve Genel Değerlendirme | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Toplumun sağlık ihtiyaçlarını ve sağlık hizmetlerine olan talebi belirleyebilme becerisi | ||||||
| 2 | Toplumun sağlık ihtiyaçlarını ve sağlık hizmetlerine olan talebi karşılayabilecek hizmet sunum modellerini geliştirme becerisi | ||||||
| 3 | Sağlık hizmetlerinin ekonomik ve finansal analizini yapma becerisi | ||||||
| 4 | İnsan kaynaklarını yönetme ve liderlik etme becerisi | ||||||
| 5 | Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirme ve iyileştirme becerisi | ||||||
| 6 | Sağlık sonuçlarını (outcomes) değerlendirme ve iyileştirme becerisi, | ||||||
| 7 | İstatistiksel analiz, raporlama, yorumlama ve karar vermede kullanma becerisi | ||||||
| 8 | Sağlık hizmetlerinin etkili ve verimli şekilde planlanması, değerlendirilmesi ve iyileştirilmesinde bilgi yönetim sistemlerini kullanma becerisi | ||||||
| 9 | Toplumun sağlık hizmeti ihtiyacının etkili, kaliteli, verimli ve hakkaniyetli bir şekilde karşılanması için pazarlama ilke ve yöntemlerini kullanma becerisi | ||||||
| 10 | Sağlık sektörü ile ilgili mevzuatı ve hukuki çerçeveyi takip edebilme ve etik ilkeler doğrultusunda uygulama becerisi | ||||||
| 11 | Kurum içinde ve dışında etkileşimde bulunduğu sağlık profesyonelleri ve diğer paydaşlar ile etkili, verimli ve etik ilkeler doğrultusunda çalışabilme becerisi | ||||||
| 12 | Sağlık politikalarındaki gelişmeleri izleyebilme ve uygulama becerisi | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY2 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY3 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY4 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY5 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY6 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY8 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY9 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY10 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| PY11 | 7 | 7 | 7 | 7 | 7 |
| PY12 | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ödev 1 | 14 | 3 | 42 |
| Ödev 2 | 1 | 32 | 32 | |
| Final | 1 | 35 | 35 | |
| Uygulama | 2 | 52 | 104 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||