| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sağlık Hizmetlerinde Kalitenin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi | SKY618 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 10,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mehmet Nurullah KURUTKAN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, sağlık profesyonellerinin kaliteyi ölçme konusundaki bilgi eksikliğini gidermektir. | 
| Dersin İçeriği | Sağlık hizmetleri üçgeni, bireysel sağlık sunucuları, kurumsal sağlık sunucuları, geri ödeme kurumları, hizmet başı ödeme tekniği, global bütçe, değer bazlı satın alma, erdem bazlı satın alma, tüketim ideolojisini besleyen kurumlar ve organizasyonlar, | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Sağlık hizmetlerinde kalite kavramını tanımlayabilme: Öğrenciler, sağlık hizmetlerinde kaliteye dair temel kavramları, kaliteyi etkileyen faktörleri ve kalite yönetim yaklaşımlarını açıklayabilir. | 
| 2 | Kalite iyileştirme modellerini analiz edebilme: Öğrenciler, sağlık hizmetlerinde kullanılan farklı kalite iyileştirme modellerini (örneğin, PUKÖ döngüsü, Lean, Six Sigma) tanımlayarak bu modellerin uygulama süreçlerini ve başarı kriterlerini değerlendirebilir. | 
| 3 | Akreditasyon süreçlerini tanıyabilme ve uygulama becerisi kazanma: Öğrenciler, ulusal ve uluslararası akreditasyon sistemlerini (örneğin, JCI, Sağlıkta Kalite Standartları) ve bu süreçlerin sağlık kurumları üzerindeki etkilerini öğrenerek, simülasyon veya vaka çalışmaları ile bu süreçlere yönelik uygulama yapabilir. | 
| 4 | Hasta güvenliği ve kalite standartlarına ilişkin yasal ve etik düzenlemeleri kavrayabilme: Öğrenciler, hasta güvenliği ve kalite yönetimiyle ilgili yasal düzenlemeler, etik ilkeler ve yönetmeliklerin farkında olarak bu düzenlemeleri sağlık hizmetlerine entegre edebilir. | 
| 5 | Kalite iyileştirme ve akreditasyon süreçlerinde liderlik ve ekip çalışmasının önemini açıklayabilme: Öğrenciler, kalite iyileştirme ve akreditasyon süreçlerinde liderlik, ekip çalışması, iletişim ve değişim yönetimi gibi becerilerin önemini kavrayarak, bu becerileri sağlık kurumlarına uyarlayabilir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel Kavramlar | |
| 2. Hafta | Kalitenin tarihi ve gurular | |
| 3. Hafta | Müşteri Memnuniyeti ve 10002 standardı | |
| 4. Hafta | Ekip Çalışması ve kalite çemberleri | |
| 5. Hafta | Ölçme ve ölçme yaklaşımları | |
| 6. Hafta | Sorun Çözme teknikleri (Eski yedi araç) | |
| 7. Hafta | Problem çözme teknikleri (yeni yedi kalite aracı) | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | IHI 10 kalite aracı | |
| 11. Hafta | Değer bazlı satın alma ve kalite | |
| 12. Hafta | Kalite fonksiyon göçerimi | |
| 13. Hafta | Proses ölçme teknikleri | |
| 14. Hafta | Konu tekrarı ve sınava hazırlık | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 5 | Sağlık hizmetlerinin kalitesini değerlendirme ve iyileştirme becerisi | ✔ | |||||
| 6 | Sağlık sonuçlarını (outcomes) değerlendirme ve iyileştirme becerisi, | ✔ | |||||
| 9 | Toplumun sağlık hizmeti ihtiyacının etkili, kaliteli, verimli ve hakkaniyetli bir şekilde karşılanması için pazarlama ilke ve yöntemlerini kullanma becerisi | ✔ | |||||
| 12 | Sağlık politikalarındaki gelişmeleri izleyebilme ve uygulama becerisi | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 39 | 39 | 
| Ödev 1 | 2 | 32 | 64 | |
| Ödev 2 | 2 | 30 | 60 | |
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||