| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | MBZ306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DÖNDÜ BAHAR ŞAHİN SARKIN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu hedefler, bu ders kapsamında tamamlanacak şekilde planlanmıştır; 1-Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke, teknik ve problemleri öğrenmek 2-Öğrencilerin daha iyi öğretmen olmalarını sağlamak 3-Test geliştirme sürecini anlamak 4-Farklı madde formatlarını yazmak 5-Testin temel basamaklarını öğrenmek geliştirme 6-nasıl değerlendirileceğini ve puanlanacağını anlamak |
| Dersin İçeriği | 1- Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve t 2- 2-Bir aracın sahip olması gereken nitelikler, ölçme hataları, geçerlilik ve güvenilirlik 3- Bilişsel davranışların ölçülmesi 4- Test planı ve test türleri 5- İstatistik hesaplamalar ölçüm sonuçlarına göre 6- Ölçme ve puanlama 7- Öğrencilere göre değerlendirme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitimde ve psikolojide ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını ve önemini açıklar. |
| 2 | Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı ayırt edin. |
| 3 | Eğitimde ve psikolojide kullanılan farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar. |
| 4 | Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme uygulamalarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
| 5 | Güvenilir, alana özgü ölçüm araçları geliştirme sürecini keşfedin. |
| 6 | Alana özel operasyonları için uygun ölçü aletini seçer. |
| 7 | Ölçme araçlarından elde edilen puanları kullanarak test ve madde istatistiklerini hesaplar. |
| 8 | Ölçüm sonuçları üzerinde istatistiksel analizin doğru yorumlanması. |
| 9 | Ölçme araçlarından elde edilen sonuçları uygun değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||