Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme MBZ306 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DÖNDÜ BAHAR ŞAHİN SARKIN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu hedefler, bu ders kapsamında tamamlanacak şekilde planlanmıştır; 1-Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram, ilke, teknik ve problemleri öğrenmek 2-Öğrencilerin daha iyi öğretmen olmalarını sağlamak 3-Test geliştirme sürecini anlamak 4-Farklı madde formatlarını yazmak 5-Testin temel basamaklarını öğrenmek geliştirme 6-nasıl değerlendirileceğini ve puanlanacağını anlamak
Dersin İçeriği 1- Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi ve t 2- 2-Bir aracın sahip olması gereken nitelikler, ölçme hataları, geçerlilik ve güvenilirlik 3- Bilişsel davranışların ölçülmesi 4- Test planı ve test türleri 5- İstatistik hesaplamalar ölçüm sonuçlarına göre 6- Ölçme ve puanlama 7- Öğrencilere göre değerlendirme
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Eğitimde ve psikolojide ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını ve önemini açıklar.
2 Ölçme ve değerlendirme arasındaki farkı ayırt edin.
3 Eğitimde ve psikolojide kullanılan farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.
4 Alanı ile ilgili ölçme ve değerlendirme uygulamalarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir.
5 Güvenilir, alana özgü ölçüm araçları geliştirme sürecini keşfedin.
6 Alana özel operasyonları için uygun ölçü aletini seçer.
7 Ölçme araçlarından elde edilen puanları kullanarak test ve madde istatistiklerini hesaplar.
8 Ölçüm sonuçları üzerinde istatistiksel analizin doğru yorumlanması.
9 Ölçme araçlarından elde edilen sonuçları uygun değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9
PY5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY8 4 4 4 4 4 4 4 4 4
PY10 5 5 5 5 5 5 5 5 5
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0