Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya Kuramları ve Sanatı GİT306 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fehime Elem YILDIRIM
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin Amacı Bu ders yeni medya ve geleneksel medya arasındaki farkları aktarırken yeni medyanın farklı boyutlarını çeşitli kuramsal bakış açıları ile yorumlayarak anlatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Dersin İçeriği Yeni medyanın beraberinde getirdiği farklı kavramların kuramsal alt yapı ile analizini mümkün kılacak kullanıcının yükselişi, gözetim olgusunun yeni biçimleri vb. gibi farklı boyutların ele alınması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yeni medyayı geleneksel medyadan ayıran özellikler
2. Hafta Yeni medyaya ilişkin kavramların ve tartışmaların tanıtılması
3. Hafta İnternetin tarihi ve bilgi toplumu tartışmaları
4. Hafta Yeni medyanın dönüştürdüğü izleyici kavramı
5. Hafta Yeni medyada katılımcı kültür
6. Hafta Yeni medyada kamusal alanın dönüşümü
7. Hafta Yeni medyada kamusal alanın dönüşümü
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Sosyal medya ve yurttaş gazeteciliği
10. Hafta Yeni medya ve yaratıcı emeğin dönüşümü
11. Hafta Yeni medya ve gözetim
12. Hafta Dijital oyun teknolojileri
13. Hafta Yeni medya sanatı
14. Hafta Final Sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Hülür, H. ve Yaşın, C. (Ed.) (2016). Yeni Medya: Kullanıcının Yükselişi. Ütopya
  • Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt, Ağ Toplumunun Yükselişi. E. Kılıç (çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Stevenson, N. (2015). Medya Kültürleri: Sosyal Teori ve Kitle İletişimi. Ütopya Yayınevi.
  • Fuchs, C. (2016). Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş. (Çev.). Diyar Saraçoğlu, İlker Kalaycı. Ankara: NotaBene Yayınları.
  • Boztepe, S. (2021). Medya sanatı bağlamında Türki̇ye’de büyük veri̇ tabanlı ağ hari̇talama uygulamaları. Journal of Arts, 4(3), 131-138.
  • Cançat, A. (2018). Yeni Medya Sanatı Üzerine…. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (40), 165-178.
  • Kuş, O. (2021). Kovid-19 salgını ve mültecilere yönelik dijital nefret söylemi: Büyük veri perspektifinden metin madenciliği tekniği ile kullanıcı kaynaklı içeriklerin analizi. TRT Akademi, 6(11), 106-131.