| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki Oryantasyon | GİT111 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Sözlü sunum, tartışma |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. AÇELYA BETÜL GÖNÜLLÜ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AÇELYA BETÜL GÖNÜLLÜ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; akademik ve mesleki yaşamda gerekli olan temel süreçler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, öğrencilerin üniversiteye ortyantasyonu konuları işlenmektedir. Akademinin organizasyon yapısı, iş akışlarının yanında, mesleki konular hakkında bilgiler ele alınacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Akademik organizasyon yapısı ve hiyerarşi hakkında bilgilenir. |
| 2 | Akademik danışmanlık sistemi kavranır ve Bologna bilgi paketini kullanabilir. |
| 3 | Resmi yazışmada hitap becerisini geliştirir. |
| 4 | Kütüphane çalışma ve araştırma sistemini kavrar. |
| 5 | Atölye-laboratuvar kullanımında tasarımcı adabını geliştirir. |
| 6 | Meslek hastalıklarının farkında olur ve çalışma ergonomisini kavrar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders akışı hakkında bilgilendirme | |
| 2. Hafta | Örgüt olarak işletmeler | |
| 3. Hafta | Akademik organizasyon yapısı | |
| 4. Hafta | Hiyerarşik yapılanma | |
| 5. Hafta | Akademik birimler | |
| 6. Hafta | Akademik ünvanlar | |
| 7. Hafta | Akademik görevler | |
| 8. Hafta | Vize sınavı | |
| 9. Hafta | Dilekçe ve özel yazım kuralları | |
| 10. Hafta | Resmi yazışma kuralları | |
| 11. Hafta | Kütüphane çalışma ve katalog tarama | |
| 12. Hafta | Kütüphane ödünç ve diğer işlemler | |
| 13. Hafta | Üniversite sosyal alanları | |
| 14. Hafta | Mesleki hastalıklar ve çalışma ergonomisi | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 3 | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 5 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 6 | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 7 | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 8 | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 9 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ✔ | |||||
| 10 | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | ✔ | |||||
| 11 | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | ✔ | |||||
| 12 | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 14 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | ✔ | |||||
| 15 | Duyusal algıyı somutlaştırır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 12 | 1 | 12 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 42 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||