| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Career concept Career planning The relationship between career planning and vocational counseling Individual career development CV preparation and types of CV Job interview Career planning process Evaluation of the Turkish education system in line with career planning Applicability of career counseling in schools Lifelong career planning in retirement |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Kariyer kavramı Kariyer planlaması Kariyer planlamasının mesleki danışmanlıkla ilişkisi Bireysel kariyer gelişimi Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri İş görüşmesi Kariyer planlama süreci Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği Yaşam boyu kariyer planlaması Emeklilikte kariyer planlaması |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler kariyer planlamasının prensiplerini ifade eder. |
| 2 | Öğrenciler kariyer planlamasının yöntem ve tekniklerini kullanır ve karakter özelliklerinin meslek seçimine etkilerini tartışır. |
| 3 | Öğrenciler eğitsel derecelendirmeye göre kariyer gelişim süreci ve hizmetlerini planlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kariyer Yönetimi nedir? | |
| 2. Hafta | Kariyer Planlama ve Gelişimi | |
| 3. Hafta | Kariyer safhaları: Kişisel tercihlerini bilmek | |
| 4. Hafta | Dünyadaki kariyer eğilimleri | |
| 5. Hafta | İş dünyasının yeni mezunlardan beklentileri | |
| 6. Hafta | İş dünyasından profesyonel ziyaretçi | |
| 7. Hafta | Özgeçmiş, kapak yazısı ve teşekkür mektubu hazırlama yöntemleri | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Etkileyici bir iş görüşmesi nasıl yapılır? Mülakat teknikleri ile ilgili bilgiler | |
| 10. Hafta | Europass özgeçmişin nasıl doldurulacağını öğrenmek. | |
| 11. Hafta | İnternet aracılığıyla iş başvurusunda bulunmayı ve şirketlerin web sayfalarındaki iş başvuru formlarının nasıl doldurulacağını öğrenmek. | |
| 12. Hafta | Performans Yönetiminin temel kavramları | |
| 13. Hafta | Zaman yönetimi | |
| 14. Hafta | Mesleki etik nedir? Duygusal Taciz (mobbing) önlemek? | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 5 | 5 | |
| Ödev 2 | 1 | 5 | 5 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1,5 | 21 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||