| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili I | TDB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Hilal ZENGİN (Güz) |
| Dersin Amacı | Yüksek öğrenim gören her gence anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek. Dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım vasıtası olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek. Öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak, ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Dil nedir ? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri ve Türk dilinin tarihi devreleri. Türkçede sesler ve sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması, kompozisyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. Dilekçe ve özgeçmiş yazımı. İmlâ ve noktalama. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenme becerileri edinir. |
| 2 | Türkçenin ses özelliklerini ve ses bilgisi ile ilgili kurallarını öğrenir. |
| 3 | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler edinir. |
| 4 | Kompozisyon yazmada kullanılacak planı yapar ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi. | |
| 2. Hafta | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. | |
| 3. Hafta | Türk dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri | |
| 4. Hafta | Türkçede sesler ve sınıflandırılması. | |
| 5. Hafta | Türkçede sesler ve sınıflandırılması. | |
| 6. Hafta | Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar. | |
| 7. Hafta | Hece bilgisi. | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması. | |
| 10. Hafta | Türkçenin yapım ekleri ve uygulaması. | |
| 11. Hafta | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması | |
| 12. Hafta | Kompozisyonla ilgili genel bilgiler, kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması | |
| 13. Hafta | Dilekçe ve öz geçmiş yazımı. | |
| 14. Hafta | İmlâ ve noktalama. | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 3 | 6 | 18 | |
| Ödev 2 | 3 | 6 | 18 | |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Uygulama | 7 | 3 | 21 | |
| Uygulama DS | 6,8 | 3 | 20,4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,4 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||