| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR | BEÖ410 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Engel grubunda yer alan öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamalarının öğretilmesi amacını taşır. |
| Dersin İçeriği | Engellilik ile ilgili temel kavramlar, engel sınıflamaları, engellilerde eğitim, engellilerde beden eğitimi ve spor uygulamaları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Engel gruplarını sınıflar. |
| 2 | Beden eğitimi ve sporu engelli bireyler için uyarlar. |
| 3 | Engeller ile ilgili temel kavramları bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Engellilik kavramı | |
| 2. Hafta | Engelilik nedenleri | |
| 3. Hafta | İşitme engeli | |
| 4. Hafta | İşitme engellilerde eğitim | |
| 5. Hafta | Görme engeli | |
| 6. Hafta | Görme engeli ve eğitim | |
| 7. Hafta | Zihinsel engel | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Zihinsel engel ve eğitim | |
| 10. Hafta | Bedensel engel | |
| 11. Hafta | Bedensel engel ve eğitim | |
| 12. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları | |
| 13. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları | |
| 14. Hafta | Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||