Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-UYARLANMIŞ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BEÖ410 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 1 + 2 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Engel grubunda yer alan öğrencilere yönelik beden eğitimi ve spor uygulamalarının öğretilmesi amacını taşır.
Dersin İçeriği Engellilik ile ilgili temel kavramlar, engel sınıflamaları, engellilerde eğitim, engellilerde beden eğitimi ve spor uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Engel gruplarını sınıflar.
2 Beden eğitimi ve sporu engelli bireyler için uyarlar.
3 Engeller ile ilgili temel kavramları bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Engellilik kavramı
2. Hafta Engelilik nedenleri
3. Hafta İşitme engeli
4. Hafta İşitme engellilerde eğitim
5. Hafta Görme engeli
6. Hafta Görme engeli ve eğitim
7. Hafta Zihinsel engel
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Zihinsel engel ve eğitim
10. Hafta Bedensel engel
11. Hafta Bedensel engel ve eğitim
12. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları
13. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları
14. Hafta Engelliler için beden eğitimi ve spor uygulamaları
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY3 4 4 4
PY4 4 4 4
PY11 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Sevimay Özer, D. (2010). Engelliler için Beden Eğitimi ve Spor. Nobel Dağıtım. Ankara.
  • Winnick, J., & Porretta, D. (Eds.). (2016). Adapted Physical Education and Sport, 6E. Human Kinetics.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 20 20
Ödev 1 1 10 10
Ödev 2 1 10 10
Final 1 20 20
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0