Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-EĞİTSEL OYUNLAR BEÖ409 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 1 + 2 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER (Güz)
Dersin Amacı Sportif branşlara uygun temel becerilerin öğretilmesinde tüm yaş gurupları için sportif oyunların kullanımının öğretilmesi
Dersin İçeriği Oyunun çocuk için öneminin kavranması ve sporda eğitsel oyunların beceri öğrenimine katkılarının değerlendirilmesidir
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sporda eğitsel oyunları planlayabilir
2 Oyunun yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar
3 Sporda eğitsel oyunların etkisini bilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Alanın Tanımı ve temel kavramları.
2. Hafta Oyunun Çocuk Genç ve yetişkin üzerine etkileri
3. Hafta Sporda Eğitsel Oyunların Sınıflandırılması
4. Hafta Oyunların Planlaması
5. Hafta Oyunların hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ve meteryal gelişimi
6. Hafta 3-6 yaş taklit ve müzikal oyunlar
7. Hafta Branşlara Özgü Isınmaya yönelik oyunlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Branşlara Özgü Soğuma devresine İlişkin oyunlar
10. Hafta Beceriklilik Geliştirici Oyunlar
11. Hafta Dikkat Geliştirici Oyunlar
12. Hafta Kuvvet Geliştirici Oyunlar
13. Hafta Çabukluk Geliştirici Oyunlar
14. Hafta Koordinasyon Geliştirici oyunlar
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
10 Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY3 4 4 4
PY4 5 5 5
PY6 4 4 4
PY10 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çoklu Zeka Kuramına Göre Oyunla Eğitim. Caner Onay.Nobel Yayınevi.Ankara.2006.
  • Eğitim Bütünlüğü içinde Hareket Gelişimi ve Oyun.Hatice Hüseyin Çamlıyer.Can Ofset,İzmir,1997.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Ödev 40,00
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Final 60,00
Toplam 100,00
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Üniversite Seçmelisi Ödev 40,00
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Üniversite Seçmelisi Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0