| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-EĞİTSEL OYUNLAR | BEÖ409 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 1 + 2 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER (Güz) |
| Dersin Amacı | Sportif branşlara uygun temel becerilerin öğretilmesinde tüm yaş gurupları için sportif oyunların kullanımının öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Oyunun çocuk için öneminin kavranması ve sporda eğitsel oyunların beceri öğrenimine katkılarının değerlendirilmesidir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sporda eğitsel oyunları planlayabilir |
| 2 | Oyunun yapısını ve özelliklerini öğrenir ve anlar |
| 3 | Sporda eğitsel oyunların etkisini bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Alanın Tanımı ve temel kavramları. | |
| 2. Hafta | Oyunun Çocuk Genç ve yetişkin üzerine etkileri | |
| 3. Hafta | Sporda Eğitsel Oyunların Sınıflandırılması | |
| 4. Hafta | Oyunların Planlaması | |
| 5. Hafta | Oyunların hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken hususlar ve meteryal gelişimi | |
| 6. Hafta | 3-6 yaş taklit ve müzikal oyunlar | |
| 7. Hafta | Branşlara Özgü Isınmaya yönelik oyunlar | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Branşlara Özgü Soğuma devresine İlişkin oyunlar | |
| 10. Hafta | Beceriklilik Geliştirici Oyunlar | |
| 11. Hafta | Dikkat Geliştirici Oyunlar | |
| 12. Hafta | Kuvvet Geliştirici Oyunlar | |
| 13. Hafta | Çabukluk Geliştirici Oyunlar | |
| 14. Hafta | Koordinasyon Geliştirici oyunlar | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Ödev | 40,00 | |
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Üniversite Seçmelisi | Ödev | 40,00 |
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Üniversite Seçmelisi | Final | 60,00 |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||