| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA | BEÖ408 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı farklı hastalık tabloların oluşmasına yol açan risk faktörlerinde egzersiz kapasitesini değerlendirmenin ve egzersizin bir sağaltım aracı olarak kullanımının önemini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Egzersizde kalp dolaşım solunum sistemi riskleri oluşturabilecek faktörlerin incelenmesi ve bu risklerin oluşmaması için egzersiz modellerinin geliştirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Metabolik Sendromlu kişilerde egzersiz modelini planlayabilir. |
| 2 | Fiziksel aktivite değerlendirmeleri, risk faktörleri ve hastalarda davranış kalıplarını bilir. |
| 3 | Bazı kronik solunum sistemi hastalıklarını bilir ve egzersizini planlayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fiziksel aktivite, risk faktörleri ve hastalarda davranış kalıpları | |
| 2. Hafta | Kademeli Egzersiz Testi uygulamaları | |
| 3. Hafta | Solunum Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz | |
| 4. Hafta | Astım ve Egzersiz; Kronik Obstruktif Akciğer Hastalığı ve Egzersiz | |
| 5. Hafta | Kalp Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz | |
| 6. Hafta | Hipertansiyon ve Egzersiz | |
| 7. Hafta | Kronik Kalp Yetmezliği ve Egzersiz | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Miyokard Enfarktüsü ve Egzersiz | |
| 10. Hafta | Metabolik Sendrom ve Egzersiz | |
| 11. Hafta | Diabetes Mellitus ve Egzersiz | |
| 12. Hafta | Hiperlipidemiler ve Egzersiz; Obezite ve Egzersiz | |
| 13. Hafta | Kas İskelet Sistemi hastalıkları, Osteoporoz ve Egzersiz | |
| 14. Hafta | Nöromusküler Hastalıklar ve Egzersiz | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||