Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN EGZERSİZ PROGRAMLAMA BEÖ408 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin amacı farklı hastalık tabloların oluşmasına yol açan risk faktörlerinde egzersiz kapasitesini değerlendirmenin ve egzersizin bir sağaltım aracı olarak kullanımının önemini öğretmektir.
Dersin İçeriği Egzersizde kalp dolaşım solunum sistemi riskleri oluşturabilecek faktörlerin incelenmesi ve bu risklerin oluşmaması için egzersiz modellerinin geliştirilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Metabolik Sendromlu kişilerde egzersiz modelini planlayabilir.
2 Fiziksel aktivite değerlendirmeleri, risk faktörleri ve hastalarda davranış kalıplarını bilir.
3 Bazı kronik solunum sistemi hastalıklarını bilir ve egzersizini planlayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Fiziksel aktivite, risk faktörleri ve hastalarda davranış kalıpları
2. Hafta Kademeli Egzersiz Testi uygulamaları
3. Hafta Solunum Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz
4. Hafta Astım ve Egzersiz; Kronik Obstruktif Akciğer Hastalığı ve Egzersiz
5. Hafta Kalp Dolaşım Sistemi Hastalıkları ve Egzersiz
6. Hafta Hipertansiyon ve Egzersiz
7. Hafta Kronik Kalp Yetmezliği ve Egzersiz
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Miyokard Enfarktüsü ve Egzersiz
10. Hafta Metabolik Sendrom ve Egzersiz
11. Hafta Diabetes Mellitus ve Egzersiz
12. Hafta Hiperlipidemiler ve Egzersiz; Obezite ve Egzersiz
13. Hafta Kas İskelet Sistemi hastalıkları, Osteoporoz ve Egzersiz
14. Hafta Nöromusküler Hastalıklar ve Egzersiz
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
9 Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir.
14 Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY9 5 5 5
PY14 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • David C.Nieman, Exercise Testing and Prescription, Mc Graw Hill,2003.
  • McGraw Hill, 2004 Vivian H. Hwevard, Advanced Fitness Assessment and xercise Pescription, Human Kinetics, 2002.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0