| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-EGZERSİZ VE BESLENME | BEÖ407 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hakkı ÇOKNAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Sağlıklı beslenme hakkındaki bilgileri, ilkeleri ve sporcularda maksimum performansa ulaşmak için beslenme özelliklerini öğretmek, sağlıklı ve spora uygun beslenme planı yapabilme becerilerini kazandırma. |
| Dersin İçeriği | Günlük enerji tüketimi ve hesaplanması yöntemleri, Besin Öğeleri, Enerjiye ve spora uygun beslenme, Sağlıklı beslenme ile beden kompozisyonu uygun hale getirmek, Çocuk beslenmesi, Aerobik sporlarda beslenme, Sıklet sporlarında beslenme, Seyahat beslenmesi planlama. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sporcularda beslenme bozukluklarını bilir. |
| 2 | Bireysel günlük yeterli besin alımını düzenler. |
| 3 | Besin öğeleri ve onların besin kaynaklanabilir ve sportif performansı destekleyici planlamasını yapabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Beslenme nedir ? Enerji oluşumu ve Metabolizma, Sporda Enerji Oluşumu | |
| 2. Hafta | Günlük Enerji İhtiyacının Belirlenmesi metodları, Spor Dalları için Uygulaması | |
| 3. Hafta | Karbonhidratlar ve Sporcu Beslenmesindeki Önemi | |
| 4. Hafta | Yağlar ve Sporcu Beslenmesinde Önemi | |
| 5. Hafta | Proteinler ve Sporcu Beslenmesindeki Önemi | |
| 6. Hafta | Vitaminler ve maksimum performansa ulaşmadaki etkileri | |
| 7. Hafta | Mineraller ve maksimum performansa ulaşmadaki etkileri | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Su -Sporda Önemi | |
| 10. Hafta | Müsabaka öncesi -sırasında -sonrasında Beslenme | |
| 11. Hafta | Sporcularda Uygun Vücut Ağırlığının ve kompozisyonu | |
| 12. Hafta | Sporcularda Kilo Problemi ve diyet programları | |
| 13. Hafta | Spor Dallarına Göre Beslenme, Deplasmanda Beslenme | |
| 14. Hafta | Çocuk ve Genç Sporcularda Beslenme | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||