| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON | BEÖ406 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz-yüze (Sunuş yoluyla öğretim, inceleme, gözlem, grup tanışma oyunları-ice-breaking vb., grup tartışması ve değerlendirmesi, soru ve cevap, takım çalışması, belgesel, tanıtım vb. video, film izleme vb.) Veya Covit-19 Pandemi kurallarına göre uzaktan eğitim yapılabilir. |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yönetim bilimleri ve yönetimin boyutları hakkında temel bilgi vermek ve beden eğitimi, spor ve rekreasyon yönetiminin temel prensiplerini ve boyutlarını öğretmek ve organizasyon konularında temel terimlerin kavratılması, spor yönetimi içinde öğretmenin, antrenörün ve liderin görev ve sorumluluklarının gösterilmesi, Türkiye'de ki beden eğitimi, spor ve rekreasyon yapılanması ve spor örgütlerinin ve okul sporlarının yapısının kavratılması, spor ilişkili alanların incelenmesi (rekreasyon ve etkinlik, sponsorluk, değerlerle yönetim ve etik, istihdam, eğitimde spor ve rekreasyon faaliyetlerinin yapılabilmesini sağlayan kanuni dayanakların, yasal düzenlemelerin çok genel olarak incelenmesi (kanun, yönetmelik, kural, prensip, etik kodlar vb). |
| Dersin İçeriği | 1. Örgüt ve yönetimin tanımı, yönetim anlayışının gelişmesi (Klasik, Neo-Klasik Yaklaşımlar) 2. Yönetim Biliminde Modern ve Çağdaş Yaklaşımlar, 3. Yönetimin boyutları: Amaç ve Yapı Boyutu, 4. Yönetimin boyutları: Süreç ve İklim Boyutu, 5. Değerlerle yönetim, liyakat ve etik kodlar, 6. Spor yönetiminin tanımı, spor yönetiminde örgütler (bakanlık, federasyon, kulüp, stk, dernek, vakıf, fabrika vb.), 7. Türkiye’de spor yönetiminin örgütlenmesi (Genel Tarihi Süreç), 8. Örgüt yapılarının ve yönetmeliklerin incelenmesi (gençlik ve spor il müdürlükleri, spor kulüplerinin tanımlanması, spor federasyonu vb.), 9. Organizasyon nedir? Tanımı (etkinlik, faaliyet, yarışma vb.), 10. Spor ve rekreasyon amaçlı organizasyonların çeşitli boyutlar (ulusal ve uluslararası, amaçlarına, yönetmeliklerine ve bütçelerine göre vb.) açısından yönetimsel açıdan incelenmesi, 11. Lider ve yönetici kimdir? 12. Eğitimde, Sporda ve Rekreasyonda, yönetim ve yöneticilik tanımı (bakan, müdür, başkan, yönetici, öğretmen, antrenör, lider, koç vb.), 13. Spor ve rekreasyon tesislerinin planlanması, yönetilmesi, işletilmesi ile ilgili temel prensipler, 14. Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğinde; spor ve rekreasyon yönetiminde örnek olayların ve yönetici davranışlarının incelenmesi ve tartışılması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yönetim bilimi, Spor ve Rekreasyon Yönetimi, Liderlik ve yöneticilik ile ilgili konularda farkındalık geliştirir |
| 2 | Spor ve Rekreasyon Yönetiminin İlgili organizasyonlarda (eğitim, yarışma, gelişim, liderlik vb. amaçlı) kullanılmasına yönelik duyarlılık gelişir |
| 3 | Öğretmenlik mesleği ile birlikte çalışacağı resmi kurumları tanır, en üst makamdan en alt kademeye kadar spor yapılanması hakkında haberdar olur |
| 4 | Mesleki alanında karşılaşabileceği diğer kişi ve kurumlara karşı hazır bulunuşluk düzeyi yükselir |
| 5 | Spor ve Rekreasyon yönetimi ile ilgili olaylara eğitimsel ve yönetimsel boyutta bakabilme ve görüş geliştirebilme, yapıcı eleştirilerle tartışabilme ve öneriler sunabilme yeteneklerini geliştirir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Örgüt ve yönetimin tanımı, yönetim anlayışının gelişmesi (Klasik, Neo-Klasik Yaklaşımlar) | |
| 2. Hafta | Yönetim Biliminde Modern ve Çağdaş Yaklaşımlar, Yönetimin boyutları: Amaç ve Yapı, Süreç ve İklim Boyutu, | |
| 3. Hafta | Değerlerle yönetim, liyakat ve etik kodlar | |
| 4. Hafta | Spor yönetiminin tanımı, spor yönetiminde örgütler (bakanlık, federasyon, kulüp, stk, dernek, vakıf, fabrika vb.) | |
| 5. Hafta | Türkiye’de spor yönetiminin örgütlenmesi (Genel Tarihi Süreç), | |
| 6. Hafta | Örgüt yapılarının ve yönetmeliklerin incelenmesi (gençlik ve spor il müdürlükleri, spor kulüplerinin tanımlanması, spor federasyonu vb.) | |
| 7. Hafta | Organizasyon nedir? Tanımı (etkinlik, faaliyet, yarışma vb.) | |
| 8. Hafta | ARA SINAV/ ÖDEV | |
| 9. Hafta | Spor ve rekreasyon amaçlı organizasyonların çeşitli boyutlar (ulusal ve uluslararası, amaçlarına, yönetmeliklerine ve bütçelerine göre vb.) açısından yönetimsel açıdan incelenmesi | |
| 10. Hafta | Lider ve yönetici kimdir? | |
| 11. Hafta | Eğitimde, Sporda ve Rekreasyonda yönetim ve yöneticilik tanımı (bakan, müdür, başkan, yönetici, öğretmen, antrenör, lider, koç vb.) | |
| 12. Hafta | Spor ve rekreasyon organizasyonlarının planlanması, yönetilmesi, uygulanması ile ilgili temel prensipler (Spor Organizasyonu/Etkinlik Yönetimi) | |
| 13. Hafta | Spor ve rekreasyon organizasyonlarının planlanması, yönetilmesi, uygulanması ile ilgili temel prensipler (Spor Organizasyonu/Etkinlik Yönetimi) | |
| 14. Hafta | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğinde; spor ve rekreasyon yönetiminde örnek olayların ve yönetici davranışlarının incelenmesi ve tartışılması |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
| Ödev 1 | 5 | 10 | 50 | |
| Ödev 2 | 2 | 5 | 10 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||