| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-HALK OYUNLARI | BEÖ405 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER (Güz) |
| Dersin Amacı | Yüksek Okulu öğrencilerine kültürel değerleri ve halk oyunlarını öğretmek, sevdirmek, nesilden nesile aktarılmasına katkıda bulunmak öğrencilerin psikososyal gelişmelerine katkıda bulunmak |
| Dersin İçeriği | Halk Oyunlarında temel hareketler. Halk Oyunlarında giyilen giysilerden örnekler, genel tutuş biçimleri, çeşitli yörelerden Halk Oyunları örnekleri ve Halk Oyunları oynanış yöntemleri öğretilir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Foklor ve Halk Oyunları ile ilgili kavramları tekrar eder |
| 2 | Halk Oyunlarındaki temel hareketleri (yürüme, koşma, dönme, çökme,kalkma)uygular. |
| 3 | Müziğe ve harekete dayalı Halk Oyunlarının psikolojik ve sosyolojik yönden konuya ilişkin kavramları uygular |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Folklor ve Halk Oyunlarının Tanım ve konuları | |
| 2. Hafta | Halk Oyunlarında Temel Hareketler. Yürüme, koşma, dönme, çökme, kalkma | |
| 3. Hafta | Hemşin Horonu ve Şavşat Barı öğretimi | |
| 4. Hafta | Yengecan Halkoyununun öğretimi | |
| 5. Hafta | Ankara Misket Oyununun öğretimi | |
| 6. Hafta | Adana Çiftetellisi oyununun öğretimi | |
| 7. Hafta | Halk oyunlarında giyilen giysilerden örnekler | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Examples of clothes worn in folk dances | |
| 10. Hafta | Harmandalı Zeybeği oyununun öğretimi | |
| 11. Hafta | Harmandalı Zeybeği oyununun öğretimi | |
| 12. Hafta | Halk oyunlarında uygulanan genel tutuş biçimleri | |
| 13. Hafta | Halk oyunlarında öğretim yöntemleri | |
| 14. Hafta | Öğretilen oyunların müzikli tekrarı | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||