Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-HALK OYUNLARI BEÖ405 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 1 + 2 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER (Güz)
Dersin Amacı Yüksek Okulu öğrencilerine kültürel değerleri ve halk oyunlarını öğretmek, sevdirmek, nesilden nesile aktarılmasına katkıda bulunmak öğrencilerin psikososyal gelişmelerine katkıda bulunmak
Dersin İçeriği Halk Oyunlarında temel hareketler. Halk Oyunlarında giyilen giysilerden örnekler, genel tutuş biçimleri, çeşitli yörelerden Halk Oyunları örnekleri ve Halk Oyunları oynanış yöntemleri öğretilir
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Foklor ve Halk Oyunları ile ilgili kavramları tekrar eder
2 Halk Oyunlarındaki temel hareketleri (yürüme, koşma, dönme, çökme,kalkma)uygular.
3 Müziğe ve harekete dayalı Halk Oyunlarının psikolojik ve sosyolojik yönden konuya ilişkin kavramları uygular
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Folklor ve Halk Oyunlarının Tanım ve konuları
2. Hafta Halk Oyunlarında Temel Hareketler. Yürüme, koşma, dönme, çökme, kalkma
3. Hafta Hemşin Horonu ve Şavşat Barı öğretimi
4. Hafta Yengecan Halkoyununun öğretimi
5. Hafta Ankara Misket Oyununun öğretimi
6. Hafta Adana Çiftetellisi oyununun öğretimi
7. Hafta Halk oyunlarında giyilen giysilerden örnekler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Examples of clothes worn in folk dances
10. Hafta Harmandalı Zeybeği oyununun öğretimi
11. Hafta Harmandalı Zeybeği oyununun öğretimi
12. Hafta Halk oyunlarında uygulanan genel tutuş biçimleri
13. Hafta Halk oyunlarında öğretim yöntemleri
14. Hafta Öğretilen oyunların müzikli tekrarı
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
13 Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY4 4 4 4
PY13 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Halk Oyunlarımız Başbakanlık GSGM Gençlik Hiz.Daire Başk. Ankara 2008
  • Oynanış Biçimlerine göre halk oyunlarından örnekler Rodin Matbaası İstanbul 1996
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Vize 40,00
Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0