| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB-OKULLARDA REHBERLİK | BEÖ404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze ve uzaktan eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | "Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına rehberlik hizmet alanlarını tanıtmak ve bu hizmetlerin yerine getirilmesinde öğretmenlerin rollerini işlevsel olarak yerine getirecek şekilde onları hazırlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler; Rehberliğin bir bilim dalı olduğunu bilir, Rehberliğin hizmet alanlarını bilir, bireyi tanıma tekniklerini tanır, rehberlik hizmetlerinde öğretmenin işlevlerini ayırt eder, Türk Milli Eğitim sistemi içinde rehberlikte örgütlenmeyi bilir, öğretmenin rehberlik hizmetlerindeki rolünü sıralar. " |
| Dersin İçeriği | Rehberlikte Temel Kavramlar Rehberlik Hizmetleri Rehberlikte Hizmet Türleri Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Bireyi Tanıma Teknikleri Psikolojik Danışma PDR'de Örgüt ve Personel Özel Eğitim ve Rehberlik Planlama, İzleme ve Değerlendirme |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 3 | Bir okulda rehberlik ve danışma hizmetleri sunmak rehberlik modellerini açıklamak Bir öğrencinin bu hizmetten nasıl etkilendiğini yorumlamak psikolojik danışma ve rehberliğin önemini kavramak psikolojik danışma ve rehberlik tür ve hizmetlerini bilmek bireyi tanıma tekniklerini bilmek psikolojik danışma ve rehberlik örgüt ve personelini kavramak Rehberlik ve danışma hizmetlerinin tarihsel arka planını öğrenmek |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Rehberlik Kavramının Analizi | |
| 2. Hafta | Rehberliğin Okul Örgütündeki Yeri | |
| 3. Hafta | Rehberliği Gerekli Kılan Nedenler | |
| 4. Hafta | Rehberliğin Amaçları | |
| 5. Hafta | Rehberliğin Sınırlılıkları | |
| 6. Hafta | Rehberliğin Dayandığı Temeller | |
| 7. Hafta | Ara Sınav Haftası | |
| 8. Hafta | Rehberliğin İlkeleri | |
| 9. Hafta | Rehberliğin Türleri | |
| 10. Hafta | Rehberliğin Hizmet Alanları | |
| 11. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | |
| 12. Hafta | Sınıf Rehberlik Programı | |
| 13. Hafta | Ders Çalışma Haftası | |
| 14. Hafta | Yarı Yıl Sonu Sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY6 | 100 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||