Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA BEÖ403 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Yeşer EROĞLU ESKİCİOĞLU (Güz)
Dersin Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otistik bozukluklar, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka ve yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, Dünyada ve Türkiye’de özel eğitim uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Özel eğitim ve kaynaştırmayı kavrar.
2 Özel eğitim gerektiren durumları bilir.
3 Yetersizlik sınıflamasını yapar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim
2. Hafta Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri
3. Hafta Okul öncesi dönemde özel eğitim
4. Hafta Zeka geriliği
5. Hafta Öğrenme güçlükleri
6. Hafta Duygu ve davranış bozukluğu
7. Hafta İleri derecede ve çoklu yetersizlikler
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İşitme yetersizlikleri
10. Hafta Görme yetersizlikleri
11. Hafta Beden ve sağlıkla ilgili yetersizlikler
12. Hafta Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
13. Hafta Üstün zekalılar ve üstün yetenekliler
14. Hafta Ailelerle birlikte çalışma
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY3 4 4 4
PY4 5 5 5
PY6 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (2012) Editör: Necate Baykoç, Gündüz Eğitim Yayıncılık, Ankara.
  • Farklı Gelişen Çocuklar (2003) Editör: Adnan Kulaksızoğlu, Epsilon Yayınevi, İstanbul.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0