| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-2 | BEÖ402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme Uygulama: Ders planı hazırlama, sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ders planı hazırlayabilecek, gerekli spor malzemelerinin nasıl kullanacağını öğrenir, Hazırladığı plan doğrultusunda ders yürütür, Verdiği dersi eleştirir ve değerlendirir |
| 2 | Bu dersin sonunda öğrenci, Öğretenin rolünü, öğrenen-öğreten ilişkilerinin, öğrenenin motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini değerlendirir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme. | |
| 2. Hafta | İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması | |
| 3. Hafta | Uygulama sınıfları ile ilgili ilk gözlemlerin tartışılması; ders planı hazırlama ilkelerinin gözden geçirilmesi. | |
| 4. Hafta | Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci ilişkileri ve etkileşimleri ile ilgili gözlemlerin tartışılması. | |
| 5. Hafta | Örnek ders planlarının teslimi ve sınıfta tartışılması | |
| 6. Hafta | Uygulama okulunda kullanılan yöntem ve tekniklerin tartışılması. | |
| 7. Hafta | Aday öğretmen ve sınıf ilişkilerinin ve örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi | |
| 10. Hafta | Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi | |
| 12. Hafta | Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi | |
| 13. Hafta | Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi. | |
| 14. Hafta | Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 |
| PY4 | 4 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 |
| PY13 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 8 | 8 |
| Ödev 1 | 3 | 12 | 36 | |
| Ödev 2 | 3 | 12 | 36 | |
| Final | 1 | 8 | 8 | |
| Uygulama | 7 | 6 | 42 | |
| Uygulama DS | 6,8 | 6 | 40,8 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 6 | 84 | |
| Toplam İş Yükü | 254,8 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||