Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-2 BEÖ402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 6 5,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme Uygulama: Ders planı hazırlama, sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Ders planı hazırlayabilecek, gerekli spor malzemelerinin nasıl kullanacağını öğrenir, Hazırladığı plan doğrultusunda ders yürütür, Verdiği dersi eleştirir ve değerlendirir
2 Bu dersin sonunda öğrenci, Öğretenin rolünü, öğrenen-öğreten ilişkilerinin, öğrenenin motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini değerlendirir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması
3. Hafta Uygulama sınıfları ile ilgili ilk gözlemlerin tartışılması; ders planı hazırlama ilkelerinin gözden geçirilmesi.
4. Hafta Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci ilişkileri ve etkileşimleri ile ilgili gözlemlerin tartışılması.
5. Hafta Örnek ders planlarının teslimi ve sınıfta tartışılması
6. Hafta Uygulama okulunda kullanılan yöntem ve tekniklerin tartışılması.
7. Hafta Aday öğretmen ve sınıf ilişkilerinin ve örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
10. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
11. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
12. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
13. Hafta Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
14. Hafta Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
7 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar.
13 Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 4 4
PY3 3 3
PY4 4 5
PY7 5 5
PY13 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Başar, H. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pe-gem Yayınları.
  • Metzler, M. (2005). Instructional Models For PE. Second edition. Atlanta,USA.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 8 8
Ödev 1 3 12 36
Ödev 2 3 12 36
Final 1 8 8
Uygulama 7 6 42
Uygulama DS 6,8 6 40,8
Sınıf İçi Etkinlik 14 6 84
Toplam İş Yükü 254,8
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 10,0