| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ | BEÖ311 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 2 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrenme-öğretme süreçleri, alana özgü öğretim yöntemleri, genel öğretim yöntemlerinin beden eğitimi öğretimine uygulanması, incelenmesi, özel öğretim yöntem ve stratejileri ile ilişkilendirilmesi ve mikro-makro düzeyde planlanması, öğretimin değerlendirilmesi, öğretim beceri ve uygulamalarıdır. |
| Dersin İçeriği | Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
| 2 | Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular |
| 3 | Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel ve özel öğretim yöntemleri | |
| 2. Hafta | Öğrenme-öğretme süreçleri | |
| 3. Hafta | Beden eğitimi ve spor öğretim programı yıllık plan okur-yazarlığı | |
| 4. Hafta | Beden eğitimi ve spor öğretim programı ünite ve günlük plan okur-yazarlığı | |
| 5. Hafta | Beden eğitimi ve spor dersi planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 6. Hafta | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Komut) ve uygulaması | |
| 7. Hafta | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Alıştırma) ve uygulaması | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Özel öğretim öğretim yöntemleri (Eşli) ve uygulaması | |
| 10. Hafta | Özel öğretim yöntemleri (Katılım) ve uygulaması | |
| 11. Hafta | Özel öğretim yöntemleri (Kendini kontrol) ve uygulaması | |
| 12. Hafta | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (yönlendirilmiş buluş) ve uygulaması | |
| 13. Hafta | Öğrenci merkezli öğretim yöntemleri (problem çözme)ve uygulaması | |
| 14. Hafta | Genel sınava hazırlık | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Uygulama | 30,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Vize | 20,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Ödev | 20,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Final | 30,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Ödev 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||