| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-YÜZME | BEÖ309 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste temel yüzme tekniklerinin teorik ve uygulamalı aktarımı amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Yüzme teknik ve becerilerinin öğretimi konularına değinilecektir |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yüzme sporu konusunda temel bilgilere sahip olur |
| 2 | Yüzme branşının tekniklerini açıklar. |
| 3 | Yüzmede cankurtarma ve ilkyardım konularını kavrar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Serbest teknikte ayak, kol koordinasyonu | |
| 2. Hafta | Serbest yüzme tekniğinde nefes alma ve kol çekişi | |
| 3. Hafta | Serbest yüzme tekniğinde nefes alma ve kol çekişi | |
| 4. Hafta | Serbest yüzme tekniğinde ayak-kol koordinasyonu | |
| 5. Hafta | Kurbağalama teknikte ayak vuruşları | |
| 6. Hafta | Kurbağalama teknikte kol çekişi ve koordinasyon | |
| 7. Hafta | Dönüş ve dalışlar | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Cankurtarma ve ilk yardım | |
| 10. Hafta | Suda güvenliğin temelleri ve ilk yardım | |
| 11. Hafta | Kelebek tekniği | |
| 12. Hafta | 4 tekniğe ait dönüşler ve startları | |
| 13. Hafta | Yüzme antrenörü açısından yüzmenin biomekaniği, su direnci ile tekniklerin ilişkileri | |
| 14. Hafta | Cankurtarma ve uygulaması | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ | Final | 100,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||