| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-FİZİKSEL UYGUNLUK | BEÖ308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramların, fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için temel antrenman metotlarının öğretilmesi ve vücut kompozisyonunun analizinin öğretilmesi amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Fiziksel uygunluğun sağlık ve performans için komponentlerinin tanıtılması, bunları geliştirebilecek antrenman programlarının teorik ve pratik uygulanması, egzersiz reçetelerinin yazılması; vücut kompozisyonunun analizi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fiziksel uygunluğun, tanımını, önemini ve fiziksel uygunluğun gerekliliğini öğrenir. |
| 2 | Fitnesin sağlık ve performans boyutlarını; egzersiz programlarını. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fiziksel uygunluğun tanımı, çeşitleri, önemi Sağlık, fitness, performans ilişkisi | |
| 2. Hafta | Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisi, sağlık ve zindelik için egzersiz programının miktarı ve kalitesi | |
| 3. Hafta | Kalp-solunum uygunluk düzeyini geliştirmek için uygulanabilecek antrenman programları | |
| 4. Hafta | Kardiyovaskular dayanıklılık | |
| 5. Hafta | Components of physical fitness (Strength), Importance and benefits of strength development, Types | |
| 6. Hafta | Ağırlık antrenman programları dizaynı için basamaklar Kullanılan set sistemleri | |
| 7. Hafta | Ağırlık antrenman programları dizaynı için basamaklar- devam Program yapma | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Esneklik Önemi, çeşitleri antrenmanlarda uygulanması gereken temel prensipler | |
| 10. Hafta | Performans sporcularının (çeviklik, koordinasyon, hız, dinamik denge, anaerobik güç vs) özellikleri | |
| 11. Hafta | Egzersiz yoğunluğunu belirleme metotları MET, HRmax, HRRmax, RPE | |
| 12. Hafta | Vücut kompozisyonu ve antropometrik testler.Boy-kilo ve VKİ ölçümleri ve fitness kategorileri | |
| 13. Hafta | Vücut kompozisyonu ve antropometrik testler. Boy-kilo ve VKİ ölçümleri ve fitness kategorileri | |
| 14. Hafta | Çeşitli yağ yüzdesi belirleme formülleri | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||