Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-TAKIM SPORU-3 (Hentbol) BEÖ307 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 1 + 2 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere hentbol teknik becerilerini öğretebilme ve uygulatabilme teknik hareketlerin öğretimi konusunda temel bilgileri verebilme ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak örnek ders planları hazırlamalarını sağlayarak öğretmenliğe hazırlayabilmedir
Dersin İçeriği Hentbol oyun kuralları, Hentbolun tarihsel gelişimi, Türkiye’de ve dünyada hentbol, Teknik (top atma tutma, paslaşmalar, kale atışları, aldatma teknikleri, bireysel savunma, hentbolda koşu teknikleri..), Top sürme, Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, hızlı hücum çıkış sistemleri, bireysel-grup ve takım savunma sistemleri, kaleci çalışmaları, Azlıkta ve çoklukta hücum-savunma çalışmaları, plaj hentbolü ve çim hentbolünün tanıtılması, takım hücum ve savunma taktikleri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 - Optimal düzeyde temel tekniğe sahip olur
2 Hentbolda temel teknik ve taktik davranışları öğretebilme becerisine sahip olur
3 İyi düzeyde iletişim kurabilme becerisine sahip olur
4 Comprehend the habit of constantly refreshinginformation
5 Comprehend the behavior bein a sports
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Teo:hentbolun tarihi; Dünyada ve Türkiyede gelişimi Uyg: top atma tutma alıştırmaları
2. Hafta Teo:uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; top sürme ve pas teknikleri
3. Hafta Teo: Uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; teknikle bağlantılı oyunlar, top sürme, pas teknikleri, temel atış formları
4. Hafta Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma
5. Hafta Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma
6. Hafta Teo: bireysel, grup ve takım savunması uygulama: Atış teknikleri, pasla bağlantılı atış alıştırmaları, bireysel savunma alıştırmaları
7. Hafta Teo: Takım hücumu ve takım hücum taktikleri uygulama: ikili, üçlü dörtlü grup hücumu, aldatma çalışmaları
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Teo: Savunma sistemleri (avantaj ve dezavantajları) Uygulama: bireysel, grup ve takım savunması, öne çıkma - geriye çekilme - emniyete alma
10. Hafta Teo: kaleci seçimi, kaleci için oyun kuralları, kaleci teknikleri Uygulama: kaleci teknikleri ve kaleci çalışmaları, grup hücumu
11. Hafta Teo: azlıkta ve çoklukta; hücum ve savunma Uygulama: 1:1, 2:1, 2:2, 3:2, 3:3, 3;4, 4:3, 4:4 ... hücum ve savunma alıştırmaları
12. Hafta Teo: oyuncu bölgeleri ve yetenek seçimi; bölgelere göre oyuncuları fiziksel ve motorsal özellikleri nasıl olmalı? Uygulama; bölgesel hücum alıştırmaları: kanat- oyun kurucu ve pivot işbirliği, Sol oyun kurucu-Orta oyun kurucu ve pivot işbirliği, kanat oyun kurucu işbirliği, oyun kurucu pivot çalışmaları
13. Hafta Grupta hücum ve savunma teknikeri Piston, çapraz geçiş, pozisyon değişme, bu tekniklerin atışlarla bağlantısı Öne çıkma, emniyete alma, rakibi alma aktarma, çapraz geriye çekilme
14. Hafta Kombine savunma türleri Kygulama: 5:5 ve 6:6 hücum savunma (maç formunda), 5:1 ve 3:2:1 savunma çalışmaları ve basamaklı alıştırmalar
15. Hafta Hızlı oyun anlayışı, hızlı hücum, hızlı hücum tipleri ve hızlı hücum aşamaları Uyg: hızlı hücum alıştırmaları, hızlı hücum çıkışları, pas arası çalışmaları, serbest atış taktiği ve 7m atışları, 5:5 - 6:6 maç
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
5 Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.-
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
7 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir.
10 Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Spor organizasyonları düzenler ve yürütür.
13 Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir.
14 Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4
PY11 4 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4 4
PY13 4 4 4 4 4
PY14 4 4 4 4 4
PY15 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Hentbol Federasyonu, “Hentbol Oyun Kuralları Ve Yönetmelikler” 2000
  • Sevim Y, “Hentbol, Teknik Taktik” Gazi Yayınevi 1997
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ Final 100,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Final 1 16 16
Uygulama 1 16 16
Sınıf İçi Etkinlik 15 2 30
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0