| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-TAKIM SPORU-3 (Hentbol) | BEÖ307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere hentbol teknik becerilerini öğretebilme ve uygulatabilme teknik hareketlerin öğretimi konusunda temel bilgileri verebilme ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak örnek ders planları hazırlamalarını sağlayarak öğretmenliğe hazırlayabilmedir |
| Dersin İçeriği | Hentbol oyun kuralları, Hentbolun tarihsel gelişimi, Türkiye’de ve dünyada hentbol, Teknik (top atma tutma, paslaşmalar, kale atışları, aldatma teknikleri, bireysel savunma, hentbolda koşu teknikleri..), Top sürme, Bireysel-grup ve takım hücumu, hızlı hücum, hızlı hücum çıkış sistemleri, bireysel-grup ve takım savunma sistemleri, kaleci çalışmaları, Azlıkta ve çoklukta hücum-savunma çalışmaları, plaj hentbolü ve çim hentbolünün tanıtılması, takım hücum ve savunma taktikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | - Optimal düzeyde temel tekniğe sahip olur |
| 2 | Hentbolda temel teknik ve taktik davranışları öğretebilme becerisine sahip olur |
| 3 | İyi düzeyde iletişim kurabilme becerisine sahip olur |
| 4 | Comprehend the habit of constantly refreshinginformation |
| 5 | Comprehend the behavior bein a sports |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Teo:hentbolun tarihi; Dünyada ve Türkiyede gelişimi Uyg: top atma tutma alıştırmaları | |
| 2. Hafta | Teo:uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; top sürme ve pas teknikleri | |
| 3. Hafta | Teo: Uluslararası hentbol oyun kuralları Uygulama; teknikle bağlantılı oyunlar, top sürme, pas teknikleri, temel atış formları | |
| 4. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma | |
| 5. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım hücumu uygulama: atış teknikleri, pas teknikleri, hareketli paslaşma | |
| 6. Hafta | Teo: bireysel, grup ve takım savunması uygulama: Atış teknikleri, pasla bağlantılı atış alıştırmaları, bireysel savunma alıştırmaları | |
| 7. Hafta | Teo: Takım hücumu ve takım hücum taktikleri uygulama: ikili, üçlü dörtlü grup hücumu, aldatma çalışmaları | |
| 8. Hafta | ara sınav | |
| 9. Hafta | Teo: Savunma sistemleri (avantaj ve dezavantajları) Uygulama: bireysel, grup ve takım savunması, öne çıkma - geriye çekilme - emniyete alma | |
| 10. Hafta | Teo: kaleci seçimi, kaleci için oyun kuralları, kaleci teknikleri Uygulama: kaleci teknikleri ve kaleci çalışmaları, grup hücumu | |
| 11. Hafta | Teo: azlıkta ve çoklukta; hücum ve savunma Uygulama: 1:1, 2:1, 2:2, 3:2, 3:3, 3;4, 4:3, 4:4 ... hücum ve savunma alıştırmaları | |
| 12. Hafta | Teo: oyuncu bölgeleri ve yetenek seçimi; bölgelere göre oyuncuları fiziksel ve motorsal özellikleri nasıl olmalı? Uygulama; bölgesel hücum alıştırmaları: kanat- oyun kurucu ve pivot işbirliği, Sol oyun kurucu-Orta oyun kurucu ve pivot işbirliği, kanat oyun kurucu işbirliği, oyun kurucu pivot çalışmaları | |
| 13. Hafta | Grupta hücum ve savunma teknikeri Piston, çapraz geçiş, pozisyon değişme, bu tekniklerin atışlarla bağlantısı Öne çıkma, emniyete alma, rakibi alma aktarma, çapraz geriye çekilme | |
| 14. Hafta | Kombine savunma türleri Kygulama: 5:5 ve 6:6 hücum savunma (maç formunda), 5:1 ve 3:2:1 savunma çalışmaları ve basamaklı alıştırmalar | |
| 15. Hafta | Hızlı oyun anlayışı, hızlı hücum, hızlı hücum tipleri ve hızlı hücum aşamaları Uyg: hızlı hücum alıştırmaları, hızlı hücum çıkışları, pas arası çalışmaları, serbest atış taktiği ve 7m atışları, 5:5 - 6:6 maç |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 5 | Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.- | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| 12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Zeynep İnci KARADENİZLİ | Final | 100,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 16 | 16 | |
| Uygulama | 1 | 16 | 16 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 2 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||