| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB-EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | BEÖ303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze (Sunuş yoluyla öğretim, inceleme, gözlem, grup tanışması, tartışması ve değerlendirmesi, soru ve cevap, takım çalışması, belgesel, tanıtım vb. video, film izleme vb.) Veya Covit-19 Pandemi kurallarına göre uzaktan eğitim yapılabilir. |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Yeşer EROĞLU ESKİCİOĞLU (Güz) |
| Dersin Amacı | Kişisel ve meslek yaşamında ahlak ve etik bilincine sahip olma ve ahlâki ve etik ikilemlerle başa çıkabilme ve öğretmenlik meslek etiği konularında öğrencilere gerekli duyarlılığı ve farkındalığı kazandırma amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar ve ilgili teoriler, Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği, Sosyal, Kültürel, Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği, Eğitim ve Öğrenme Hakkı, Eğitimde Ahlak ve Etik, Eğitim, Öğretim, Öğrenme ve Değerlendirme Sürecinde Etik İlkeler, Eğitim ve Okul Yöneticilerinin Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları, İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar, Türkiye’de Kamu Yönetimi, Eğitim ve Öğretmenlerle İlgili Etik Düzenlemeler Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar, Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları, Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen, Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği ve Liyakat ilişkisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar |
| 2 | Ahlak ve Etik kavramlarını ayırt edebilir |
| 3 | Kişisel ve mesleki yaşamında ahlak ve etik davranışlar hakkında farkındalık kazanır |
| 4 | Eğitimde ve öğretmenlikte yaşanabilecek olası etik sorunları tartışabilecektir |
| 5 | Mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren örnek vakaları analiz edebilecektir |
| 6 | Kişisel ve mesleki davranışlarında etik hareket etmeye duyarlılık kazanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Merhaba: Tanışma, buz kırıcı etkinlikler, konuya giriş (öğrencinin hazır bulunuş seviyesinin anlaşılması, ders içeriği, dönemiçi ders ölçme değerlendirme, temenniler vb.. | |
| 2. Hafta | Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar | |
| 3. Hafta | Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar | |
| 4. Hafta | Ahlâk ve etik ile ilgili teoriler | |
| 5. Hafta | Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği | |
| 6. Hafta | Sosyal, Kültürel, Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği | |
| 7. Hafta | Eğitim ve Öğrenme Hakkı, Eğitimde Ahlak ve Etik | |
| 8. Hafta | ARA SINAV/ ÖDEV | |
| 9. Hafta | Eğitim, Öğretim, Öğrenme ve Değerlendirme Sürecinde Etik İlkeler | |
| 10. Hafta | Eğitim ve Okul Yöneticilerinin Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları, İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar | |
| 11. Hafta | Türkiye’de Kamu Yönetimi, Eğitim ve Öğretmenlerle İlgili Etik Düzenlemeler Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar | |
| 12. Hafta | Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları | |
| 13. Hafta | Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen | |
| 14. Hafta | Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği ve Liyakat ilişkisi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
| PY6 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 | 100 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 5 | 10 | 50 | |
| Ödev 2 | 2 | 6,5 | 13 | |
| Final | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||