Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK BEÖ303 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze (Sunuş yoluyla öğretim, inceleme, gözlem, grup tanışması, tartışması ve değerlendirmesi, soru ve cevap, takım çalışması, belgesel, tanıtım vb. video, film izleme vb.) Veya Covit-19 Pandemi kurallarına göre uzaktan eğitim yapılabilir.
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Yeşer EROĞLU ESKİCİOĞLU (Güz)
Dersin Amacı Kişisel ve meslek yaşamında ahlak ve etik bilincine sahip olma ve ahlâki ve etik ikilemlerle başa çıkabilme ve öğretmenlik meslek etiği konularında öğrencilere gerekli duyarlılığı ve farkındalığı kazandırma amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar ve ilgili teoriler, Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği, Sosyal, Kültürel, Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği, Eğitim ve Öğrenme Hakkı, Eğitimde Ahlak ve Etik, Eğitim, Öğretim, Öğrenme ve Değerlendirme Sürecinde Etik İlkeler, Eğitim ve Okul Yöneticilerinin Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları, İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar, Türkiye’de Kamu Yönetimi, Eğitim ve Öğretmenlerle İlgili Etik Düzenlemeler Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar, Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları, Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen, Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği ve Liyakat ilişkisi
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar
2 Ahlak ve Etik kavramlarını ayırt edebilir
3 Kişisel ve mesleki yaşamında ahlak ve etik davranışlar hakkında farkındalık kazanır
4 Eğitimde ve öğretmenlikte yaşanabilecek olası etik sorunları tartışabilecektir
5 Mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren örnek vakaları analiz edebilecektir
6 Kişisel ve mesleki davranışlarında etik hareket etmeye duyarlılık kazanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Merhaba: Tanışma, buz kırıcı etkinlikler, konuya giriş (öğrencinin hazır bulunuş seviyesinin anlaşılması, ders içeriği, dönemiçi ders ölçme değerlendirme, temenniler vb..
2. Hafta Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta Ahlâk ve etik ile ilgili temel kavramlar
4. Hafta Ahlâk ve etik ile ilgili teoriler
5. Hafta Etik İlke, Etik Kural, İş ve Meslek Ahlakı/Etiği
6. Hafta Sosyal, Kültürel, Ahlâkî ve Etik Yönleriyle Öğretmenlik Mesleği
7. Hafta Eğitim ve Öğrenme Hakkı, Eğitimde Ahlak ve Etik
8. Hafta ARA SINAV/ ÖDEV
9. Hafta Eğitim, Öğretim, Öğrenme ve Değerlendirme Sürecinde Etik İlkeler
10. Hafta Eğitim ve Okul Yöneticilerinin Veli ve Öğrencilerin Etik Sorumlulukları, İş ve Meslek Hayatında Etik Dışı Davranışlar
11. Hafta Türkiye’de Kamu Yönetimi, Eğitim ve Öğretmenlerle İlgili Etik Düzenlemeler Okullarda Ahlak Eğitimi ve Etik Kurullar
12. Hafta Okulda ve Eğitimde Etik Dışı Davranışlar, Etik İkilemler, Sorunlar ve Çözüm Yolları
13. Hafta Ahlaki/Etik Bir Lider Olarak Okul Müdürü ve Öğretmen
14. Hafta Kültürler arası farklılaşma açısından iş ve meslek etiği ve Liyakat ilişkisi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 100 100 100 100 100 100
PY6 100 100 100 100 100 100
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kitap: Eğitimde Ahlak ve Etik. 2018. Esra Tekel , Engin Karadağ , Mehmet Koçyiğit , Nobel Yayınları, 2018.
  • Kitap: Eğitimde Ahlak ve Etik.2019. Editörler: Behçet ORAL, Ahmet ÇOBAN, Mehmet BARS, Pegem Yayınevi, ISBN 978-605-241-620-4
  • Kitap: Goleman D. & Boyatzis R. ve ark.. 2002. Yeni Liderler, Varlık Yay. İstanbul
  • Kitap: Cüceloğlu Doğan. 2014. Yeniden İnsan İnsana (49.Baskı). Remzi Kitapevi
  • Amerikan Psikologlar Derneği (APA). Psikologlar için etik ilkeler ve kurallar.
  • Amerikan Psikolojik Danışmanlar Derneği (ACA). Etik kodlar
  • Knapp, S. J.,&Vandecreek, L. D. (2010). Psikologlar için pratik etik. M. Y., M. E. S., T. F. K. ve S. B. Ç. (Çev.), Ankara: Mentis Yayıncılık.
  • Makale: TOPRAKCI, E., BOZPOLAT, A. G. E., & BULDUR, A. G. S. (2010). ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARININ KAMU MESLEK ETİĞİ İLKELERİNE UYGUNLUĞU. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 35-50
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 10 10
Ödev 1 5 10 50
Ödev 2 2 6,5 13
Final 1 3,5 3,5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0