Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME BEÖ302 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Eğitim ve öğretim etkinliklerinde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini tartışmak, ölçme ve değerlendirme türlerine göre ölçme ve değerlendirmenin nasıl yapılması gerektiğine ilişkin gerekli bilgi ve becerileri öğretmen adaylarına kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu derste, ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar, ölçek çeşitleri, değerlendirme çeşitleri, test çeşitleri, ölçme araçlarında geçerlik ve güvenirlik, merkezi yayılım ve dağılım istatistiklerine değinilecektir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemleri uygular.
3 Eğitimde ölçülebilen farklı özelliklere uygun ölçme araçları hazırlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Eğitimde Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar
2. Hafta Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikler
3. Hafta Ölçme araçlarının temel özellikleri geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
4. Hafta Ölçme araçlarında geçerlik belirleme çeşit ve özellikleri
5. Hafta Ölçme araçlarında güvenirlik kestirme yöntemleri
6. Hafta Ölçmede hata, çeşitleri, kaynakları ve özellikleri
7. Hafta Ölçme araçları ve çeşitleri - Yazılı Sınavlar
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Sözlü Sınavlar
10. Hafta Kısa Cevaplı Testler
11. Hafta Çoktan Seçmeli Testler
12. Hafta Ölçme sonuçlarının betimlenmesi
13. Hafta Yayılma (Değişme/Dağılma) Ölçüleri
14. Hafta Alternatif Ölçme değerlendirme yaklaşımları Proje, Performans, Ürün dosyaları
15. Hafta Final sınavı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY3 3 3 3
PY6 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Atılgan, Hakan ve diğerleri. (2007). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Turgut, M.F. (1983). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metodları. Ankara: Saydam Matbaacılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0