Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-SINIF YÖNETİMİ BEÖ301 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze (Sunuş yoluyla öğretim, inceleme, gözlem, grup tanışma oyunları-ice-breaking vb., grup tartışması ve değerlendirmesi, soru ve cevap, takım çalışması, belgesel, tanıtım vb. video, film izleme vb.)
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hande BABA KAYA (Güz)
Dersin Amacı Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler, sınıf/salon ortamı ve grup etkileşimi, beden eğitimi dersi sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, sınıf/salon içinde zaman kullanımı, sınıf/salon organizasyonu, motivasyon, iletişim, olumlu ve öğrenmeye uygun bir ortam yaratma, sınıf/salon içinde karşılaşılan davranış problemleri ve bunlara karşı geliştirilecek önlemler gibi konular işlenerek, bu alanda yapılan araştırmalar incelenecektir.
Dersin İçeriği 1.Tanışma, Yönetim ve Sınıf Yönetimi nedir? Tanımı ve özellikleri, 2.Öğrenci davranışlarını etkileyen psikolojik etmenler ve Sorunlar, 3.Sınıf ortamı ve grup etkileşimi, 4.Sınıf yönetimi ve disiplin, 5.Çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımında ideal öğretmen modeli, 6.Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama, 7.Zaman yönetimi, 8.Sınıf organizasyonu, teknoloji kullanımı 9.Motivasyon, iletişim ve duygusal zeka 10.Eğitim ortamında eğitim araçları, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri, ve bunlara karşı geliştirilen önlemler, 12. Sınıf ortamında etkili öğretmen davranışları 13. Çoklu Zeka Teorisine Dayalı Sınıf Yönetimi Nasıldır? (Tüm konular içinde, örneklerle işlenecektir) 14. Sınıf Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar ve uzaktan eğitim (Örnek Olaylar)
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yönetim ve Sınıf yönetimi becerilerinin eğitim ve öğretimdeki önemi ile ilgili konularda farkındalık geliştirir
2 Yönetim becerilerinin sınıf yönetiminde kullanılmasına yönelik duyarlılık gelişir
3 Sınıf ile ilgili ortamlardaki yönetim becerilerine yatkınlık kazanır
4 Sınıf yönetimi ile ilgili bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarır
5 Bireysel yönetim becerilerini sınıf yönetiminde uygulayabilmeye yatkın olur
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanışma, Yönetim, Sınıf ve Sınıf Yönetimi nedir? Tanımı ve özellikleri,
2. Hafta Öğrenci davranışlarını etkileyen psikolojik etmenler ve Sorunlar
3. Hafta Sınıf ortamı ve grup etkileşimi
4. Hafta Sınıf yönetimi ve disiplin
5. Hafta Çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımında ideal öğretmen modeli
6. Hafta Sınıf yönetimi ve disiplinle ilgili kurallar geliştirme ve uygulama
7. Hafta Zaman yönetimi, sınıf organizasyonu, teknoloji kullanımı
8. Hafta ARA SINAV/ ÖDEV
9. Hafta Motivasyon, iletişim ve duygusal zeka
10. Hafta Eğitim ortamında eğitim araçları, sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri, ve bunlara karşı geliştirilen önlemler
11. Hafta Sınıf içinde karşılaşılan davranış problemleri, ve bunlara karşı geliştirilen önlemler,
12. Hafta Sınıf ortamında etkili öğretmen davranışları
13. Hafta Çoklu Zeka Teorisine Dayalı Sınıf Yönetimi Nasıldır? (Tüm konular içinde, örneklerle işlenecektir)
14. Hafta Sınıf Yönetiminde çağdaş yaklaşımlar ve uzaktan eğitim
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kitap: NAKAMURA RAYMOND M. 2000. Healthy Classroom Management. Wadsworth Pub.
  • Kitap: WONG H.K. &WONG R.T. 1998. The First Days of School. Harry K.Wong Pub. CA.
  • Kitap: KÜÇÜKAHMET Leyla. 2003. Sınıf Yönetimi (5.Baskı). Nobel Yay. Ankara.
  • Kitap: ÇELİK Vehbi. 2002. Sınıf Yönetimi. Nobel Yay. Ankara.
  • Kitap: DEMİRHAN G. Spor Eğitiminin Temelleri. (Bölüm:13) Bağırgan Yay.
  • Kitap: SABAN Ahmet. 2003. Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Nobel Yay. Ankara (ss: 85-97)
  • Kitap: Adair J. & Adair T., Zaman Yönetimi, Açı Yayıncılık, Ankara, 1993.
  • Kitap: Cüceloğlu Doğan. 2014. Yeniden İnsan İnsana (49.Baskı). Remzi Kitapevi
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 2 5 10
Ödev 1 4 10 40
Ödev 2 2 10 20
Final 1 6,5 6,5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0