| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-RİTİM EĞİTİMİ VE DANS | BEÖ210 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ritim ve dansla ilgili temel kavramların ve tekniklerin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Ritim ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritm, melodi ve müzik seçimi, vals, tango, caz, dansa ilişkin adımlamalar, ve dans kompozisyonlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Ritim eğitimi ve dans branşının temel kurallarını özetler. |
| 2 | Ritim eğitimi ve dans becerilerine ait öğretim tekniklerini kavrar |
| 3 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait adımlama tekniklerini uygular. |
| 4 | Ritim eğitimi ve dans branşına ait müzik seçimini uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması. | |
| 2. Hafta | Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi. tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi, temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması. | |
| 3. Hafta | Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması | |
| 4. Hafta | Müziğe uygun adımlamalarla kol-ayak pozisyonlarının çalışılması. dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. | |
| 5. Hafta | Galop, hoplama ,tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması | |
| 6. Hafta | Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi | |
| 7. Hafta | Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç final pozları. | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Değişik bağlantı hareketlerinin çalışılması. koreografi hazırlama. | |
| 10. Hafta | dans çeşitlerinin tanıtımı, eşli danslardan tango genel bilgilerinin ve tekniğinin verilmesi | |
| 11. Hafta | dans çeşitlerinin tanıtımı, eşli danslardan tango genel bilgilerinin ve tekniğinin verilmesi | |
| 12. Hafta | Grupla kompozisyon oluşturma ve eksikliklerinin düzeltilerek çalışılması | |
| 13. Hafta | Çeşitli diziliş şekillerinin gösterilmesi ve grup olarak kompozisyon çalışması | |
| 14. Hafta | Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 3 | 6 | 18 | |
| Ödev 2 | 3 | 6 | 18 | |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Uygulama | 7 | 3 | 21 | |
| Uygulama DS | 6,8 | 3 | 20,4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,4 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||