Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-MOTOR GELİŞİMİ BEÖ209 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hakkı ÇOKNAZ (Güz)
Dersin Amacı Gelişim Bütünlüğü İçinde Motor Gelişimi ve Hareket Gelişimini Etkileyen Faktörlerin, Gelişim Dönemleri Çerçevesinde İnceleyen Bir Derstir
Dersin İçeriği Motor becerilerin gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Psikomotor gelişim evrelerini açıklar
3 Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin içinde bulunduğu psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır.
4 Psikomotor gelişimde bireysel farklılıkların öneminin farkındadır.
5 Psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamada kullanır.
6 Temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini değerlendirir.
7 Bir beceriyi öğretirken psikomotor gelişim alanındaki beceri sınıflandırmasından faydalanır.
8 Psikomotor gelişimle ilgili bilgilerini yaşamındaki yeni durumlara uygular.
9 Sağlıklı bir psikomotor gelişim için fiziksel aktivite ve sporun öneminin farkındadır.
10 Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Ders İçeriğinin Genel Açıklaması
2. Hafta Psikomotor Gelişime Genel Bakış
3. Hafta Gelişim İle İlgili Temel Kavramalar
4. Hafta Gelişim Kuramları (Sıgmund Freud, Erik Erikson, Jean Piaget, Robert Havighurst)
5. Hafta Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler
6. Hafta Doğum Öncesi Gelişim
7. Hafta İlk Bebeklik Dönemi ve Hareket Gelişimi (0-1 Yaş)
8. Hafta İkinci Bebeklik Dönemi ve Hareket Gelişimi(1-2 Yaş)
9. Hafta İlk Çocukluk Dönemi ve Hareket Gelişimi (2-6 Yaş)
10. Hafta İleri Çocukluk Dönemi ve Hareket Gelişimi (7-11yaş)
11. Hafta Ergenlik Dönemi ve Hareket Gelişimi (12-20 Yaş)
12. Hafta Yetişkinlik Dönemi ve Hareket Gelişimi (20-30/40 Yaş)
13. Hafta Orta Yıllar Dönemi ve Hareket Gelişimi (30-65 Yaş)
14. Hafta Yaşlılık Dönemi (65 Yaş ve Yukarısı)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10
PY1 75 75 75 75 75 75 75 75 75 75
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çoknaz H.(2017). Psikomotor Geliim, Gazi Kitabevi, Ankara
  • Özer D., Özer K. (2000). Çocuklarda Motor Gelişim, Nobel Yayıncılık, Ankara
  • Muratlı S. (1997). Çocuk ve Spor. Nobel Yayıncılık, Ankara
  • Yörükoğlu A. (1986). Çocuk Ruh Sağlığı, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara
  • Yörükoğlu A. (1986). Gençlik Çağı, Türkiye İş Bankası Yayınları, Ankara
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0