| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-MOTOR GELİŞİMİ | BEÖ209 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Hakkı ÇOKNAZ (Güz) |
| Dersin Amacı | Gelişim Bütünlüğü İçinde Motor Gelişimi ve Hareket Gelişimini Etkileyen Faktörlerin, Gelişim Dönemleri Çerçevesinde İnceleyen Bir Derstir |
| Dersin İçeriği | Motor becerilerin gelişimsel yapısı ve yaş seviyelerine göre motor becerilerde meydana gelen yapısal değişimleri kapsamaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Psikomotor gelişim ile ilgili temel kavramları bilir. |
| 2 | Psikomotor gelişim evrelerini açıklar |
| 3 | Alanıyla ilgili becerilerin öğretiminde bireyin içinde bulunduğu psikomotor gelişim evresi özelliklerinin öneminin farkındadır. |
| 4 | Psikomotor gelişimde bireysel farklılıkların öneminin farkındadır. |
| 5 | Psikomotor gelişimle ilgili teorik bilgileri uygulamada kullanır. |
| 6 | Temel lokomotor, manipulatif ve dengeleme becerilerini değerlendirir. |
| 7 | Bir beceriyi öğretirken psikomotor gelişim alanındaki beceri sınıflandırmasından faydalanır. |
| 8 | Psikomotor gelişimle ilgili bilgilerini yaşamındaki yeni durumlara uygular. |
| 9 | Sağlıklı bir psikomotor gelişim için fiziksel aktivite ve sporun öneminin farkındadır. |
| 10 | Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders İçeriğinin Genel Açıklaması | |
| 2. Hafta | Psikomotor Gelişime Genel Bakış | |
| 3. Hafta | Gelişim İle İlgili Temel Kavramalar | |
| 4. Hafta | Gelişim Kuramları (Sıgmund Freud, Erik Erikson, Jean Piaget, Robert Havighurst) | |
| 5. Hafta | Psikomotor Gelişimi Etkileyen Faktörler | |
| 6. Hafta | Doğum Öncesi Gelişim | |
| 7. Hafta | İlk Bebeklik Dönemi ve Hareket Gelişimi (0-1 Yaş) | |
| 8. Hafta | İkinci Bebeklik Dönemi ve Hareket Gelişimi(1-2 Yaş) | |
| 9. Hafta | İlk Çocukluk Dönemi ve Hareket Gelişimi (2-6 Yaş) | |
| 10. Hafta | İleri Çocukluk Dönemi ve Hareket Gelişimi (7-11yaş) | |
| 11. Hafta | Ergenlik Dönemi ve Hareket Gelişimi (12-20 Yaş) | |
| 12. Hafta | Yetişkinlik Dönemi ve Hareket Gelişimi (20-30/40 Yaş) | |
| 13. Hafta | Orta Yıllar Dönemi ve Hareket Gelişimi (30-65 Yaş) | |
| 14. Hafta | Yaşlılık Dönemi (65 Yaş ve Yukarısı) |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 | 75 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||