| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | BEÖ208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Hücre, doku, ve organların çalışması hakkında bilgi verilmesi; enerji, kalp ve dolaşım, solunum, sinir, hormonal, sindirim ve boşaltım sistemlerinin fizyolojisinin öğretilmesi ve bu sistemleri egzersizle ilişkisinin öğretilmesi amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi,Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu,Solunum sisteminin egzersize uyumu,Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu,Kan ve egzersize uyumu,Endokrin sistem ve egzersize uyumu,Genel tekrar,Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar,Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar,Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar,Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri,Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler,Sporda doping ve sür-antrenman,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Egzersiz fizyolojisi konsepti, egzersiz ve fiziksel aktivite, düzenli egzersizin yararlar,ve farklı egzersiz modalitelerini açıklar |
| 2 | Kardiovaskülar sistem üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar |
| 3 | Solunum sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar |
| 4 | Kas-iskelet sistemi üzerinde egzersizin akut ve kronik cevabını açıklar |
| 5 | Egzersiz stress testi ile kardiorespiratuar sistemin görüntülenmesini açıklar |
| 6 | Kronik hastalıklar, erişkinler ve sporcular üzerinde egzersizin etkilerini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Enerji sistemleri | |
| 2. Hafta | Kas kasılması ve kasılma tipleri | |
| 3. Hafta | Kasın duyu reseptörleri, propriosepsiyon ve kinestetik duyu | |
| 4. Hafta | Kanda solunum gazlarının taşınımı | |
| 5. Hafta | Kalbin uyarı ve ileti sistemi | |
| 6. Hafta | Kalpte koroner dolaşım ve egzersiz | |
| 7. Hafta | Endokrin sistem | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Endokrin sistem ve egzersiz ilişkisi | |
| 10. Hafta | İmmun sistem | |
| 11. Hafta | Akut ve kronik egzersize immun tepkiler | |
| 12. Hafta | Yükseklik ve dalma fizyolojisi | |
| 13. Hafta | Alan ve Laboratuar testlerinin tanıtımı | |
| 14. Hafta | Sağlıklı yaşam için egzersiz reçetesi hazırlama | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Ödev 1 | 3 | 6 | 18 | |
| Ödev 2 | 3 | 6 | 18 | |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Uygulama | 7 | 3 | 21 | |
| Uygulama DS | 6,8 | 3 | 20,4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 127,4 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||