| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM PROGRAMLARI | BEÖ206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Aday beden eğitimi öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersinde farklı kademelerde kullanılan öğretim programlarının yapısını, içeriğini, değerlendirme yaklaşımını ve öncelikli konularının kavramasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; beden eğitimi ve spor öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel beden eğitimi ve spor öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Beden eğitimi öğretim programının temel kavramları açıklar. |
| 2 | Öğrenme ve alt öğrenme alanlarını açıklar. |
| 3 | Programın eğitim durumlarının nasıl düzenlendiğini kavrar. |
| 4 | Programın ölçme ve değerlendirme boyutunun nasıl düzenlendiğini kavrar. |
| 5 | Beden eğitimi öğretim programının kazanımlarını açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi | |
| 2. Hafta | Beden eğitiminin amacı ve temel ilkeleri | |
| 3. Hafta | Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları | |
| 4. Hafta | Beden Eğitiminde öğrenme ve öğretme yaklaşımları | |
| 5. Hafta | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler | |
| 6. Hafta | Beden Eğitimi ve spor öğretiminde temel beceriler | |
| 7. Hafta | Beden Eğitiminde güncel eğilimler ve sorunlar | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri. | |
| 10. Hafta | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin bileşenleri. | |
| 11. Hafta | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin sosyal ve kültürel bakışı | |
| 12. Hafta | Beden Eğitimi ve Spor öğretiminin ekonomik bakışı | |
| 13. Hafta | Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar | |
| 14. Hafta | Beden Eğitiminde yeni yaratıcı yaklaşımlar | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||