| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB-TÜRK EĞİTİM TARİHİ | BEÖ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak. |
| Dersin İçeriği | Eğitim Tarihinin önemi, Türklerde ilk Eğitim hareketleri, (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar) ve İlk Müslüman Türk Devletlerinde eğitim, Selçuklularda Eğitim, Osmanlılarda Eğitim, Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim sitemi gibi konuları içermektedir. . |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini öğrenir |
| 2 | Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyi değerlendirebilir |
| 3 | Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır. |
| 4 | Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Türk eğitim Tarihinin amacı, kapsamı ve konuları | |
| 2. Hafta | Türklerin Müslüman olmadan önce eğitim | |
| 3. Hafta | Türklerin Müslüman olmalarından sonraki eğitim sistemi | |
| 4. Hafta | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri döneminde eğitim | |
| 5. Hafta | Osmanlı döneminde eğitim (1299-1776) | |
| 6. Hafta | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri | |
| 7. Hafta | Tanzimat dönemi eğitim sistemi | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | I. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi | |
| 10. Hafta | II. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi | |
| 11. Hafta | Kurtuluş savaşı dönemi eğitim | |
| 12. Hafta | Atatürk Döneminde Eğitim (1923-1938) | |
| 13. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti dönemi Eğitim (1938-1950) | |
| 14. Hafta | Türkiye Cumhuriyeti dönemi Eğitim (1950-2008) | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||