Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-TÜRK EĞİTİM TARİHİ BEÖ202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin İçeriği Eğitim Tarihinin önemi, Türklerde ilk Eğitim hareketleri, (Hunlar, Göktürkler, Uygurlar) ve İlk Müslüman Türk Devletlerinde eğitim, Selçuklularda Eğitim, Osmanlılarda Eğitim, Türkiye Cumhuriyetinde Eğitim sitemi gibi konuları içermektedir. .
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini öğrenir
2 Günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyi değerlendirebilir
3 Geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
4 Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türk eğitim Tarihinin amacı, kapsamı ve konuları
2. Hafta Türklerin Müslüman olmadan önce eğitim
3. Hafta Türklerin Müslüman olmalarından sonraki eğitim sistemi
4. Hafta Selçuklular ve Anadolu Beylikleri döneminde eğitim
5. Hafta Osmanlı döneminde eğitim (1299-1776)
6. Hafta Eğitimde ilk yenileşme hareketleri
7. Hafta Tanzimat dönemi eğitim sistemi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta I. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi
10. Hafta II. Meşrutiyet dönemi eğitim sistemi
11. Hafta Kurtuluş savaşı dönemi eğitim
12. Hafta Atatürk Döneminde Eğitim (1923-1938)
13. Hafta Türkiye Cumhuriyeti dönemi Eğitim (1938-1950)
14. Hafta Türkiye Cumhuriyeti dönemi Eğitim (1950-2008)
15. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Önder, Mustafa, Türk Eğitim Tarihi, Sistem Ofset Bas. Yay.San., Ankara 2012.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0