Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
MB-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ BEÖ201 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz)
Dersin Amacı Öğretme Öğrenme Sürecini Bir Sistem Olarak Ele Almak. Süreçteki Bütün Unsurların Önemini Kavramak ve Bunları İstenen Amaçlara Ulaşmak İçin Birlikte Etkili ve Uyumlu Çalışacak Biçimde Düzenlemek. Bu Sürece Yardımcı Olacak Etkili Araç Gereçleri Seçmek, Tasarlamak ve Etkili Kullanımını Sağlamak. Bu Sürece Yardımcı Olacak Etkili Araç Gereçleri Seçmek, Tasarlamak ve Etkili Kullanımını Sağlamayı amaçlar
Dersin İçeriği Etkili Öğrenme Ortamının Oluşturulması ve Dersin tanıtımı, Temel Kavramlar, Eğitim Yaklaşımları, Didaktik-Metodik kavramları, Öğretimde Sistem Yaklaşımları, Öğrenme Ortamında İletişim, Amaç Belirleme ve Amaçların Sınıflandırılması Ders Donanımlarının Öğretimdeki Yeri ve Önemi, Ders Donanımlarının Özellikleri, Ders Donanımlarının Seçimi, Ders Materyallerinin Tasarım,Geliştirme ve Değerlendirilmesi Öğretim Materyallerinin Sınıflandırılması ve Etkili Kullanımı,Görsel Materyaller,Yazılı Materyaller,Branşa Özgü Materyallerin Kullanımı / Uygulama Çalışması/ Video, Öğrenci Sunumlarını dinler
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci merkezli, çağdaş eğitim ve öğretim ilkeleriyle vicdanı hür, irfanı hür nesil yetiştirmek
2 Öğretim teknolojisi temel kavramlarını açıklar
3 Bir eğitim materyali geliştirirkendikkat edilmesi gereken noktalarını açıklar
4 Görsel materyallerde etkileşim unsurlarını artırmada mesaj tasarımı konularında gerekli bilgi ve becerilerini açıklar
5 Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi ve becerileri kazanır
6 Teknoloji planı uygulama stratejilerini açıklar
7 İletişim ve iletişim türleri kazanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel Kavramları öğrenir
2. Hafta Öğretim Teknolojisi ve İletişimi Öğrenir
3. Hafta Öğretim Teknikleri Analizi Yapar
4. Hafta Öğretim Stratejilerini Planlar
5. Hafta Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemini kazanır
6. Hafta Araç-Gereçlerin Seçimini yapar
7. Hafta Araç-Gereçlerin Tasarımını Yapar
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Öğretimde Görsel Materyallerin Tasarımını yapar
10. Hafta Öğretim Araçlarının Etkili Kullanımını Yapar
11. Hafta Öğretimde Kullanılan Görsel-İşitsel Araçları Tasarlar
12. Hafta Eğitimde Bilgisayar Kullanımını Yapar
13. Hafta Eğitimde İnternet Kullanımını Öğrenir
14. Hafta Uzaktan Eğitim Yapar
15. Hafta Öğretim Yöntemlerini Öğrenir
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
5 Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.-
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
7 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir.
10 Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Spor organizasyonları düzenler ve yürütür.
13 Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir.
14 Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 4 4 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4 4 4
PY11 4 4 4 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4 4 4 4
PY13 4 4 4 4 4 4 4
PY14 4 4 4 4 4 4 4
PY15 4 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Koşar, E., Yüksel, S., Özkılıç, R., Avcı, U., Alyaz, Y., Çiğdem, H. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Vize 50,00
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 16 16
Ödev 1 1 15 15
Final 1 16 16
Sınıf İçi Etkinlik 15 2 30
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0