| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | BEÖ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretme Öğrenme Sürecini Bir Sistem Olarak Ele Almak. Süreçteki Bütün Unsurların Önemini Kavramak ve Bunları İstenen Amaçlara Ulaşmak İçin Birlikte Etkili ve Uyumlu Çalışacak Biçimde Düzenlemek. Bu Sürece Yardımcı Olacak Etkili Araç Gereçleri Seçmek, Tasarlamak ve Etkili Kullanımını Sağlamak. Bu Sürece Yardımcı Olacak Etkili Araç Gereçleri Seçmek, Tasarlamak ve Etkili Kullanımını Sağlamayı amaçlar |
| Dersin İçeriği | Etkili Öğrenme Ortamının Oluşturulması ve Dersin tanıtımı, Temel Kavramlar, Eğitim Yaklaşımları, Didaktik-Metodik kavramları, Öğretimde Sistem Yaklaşımları, Öğrenme Ortamında İletişim, Amaç Belirleme ve Amaçların Sınıflandırılması Ders Donanımlarının Öğretimdeki Yeri ve Önemi, Ders Donanımlarının Özellikleri, Ders Donanımlarının Seçimi, Ders Materyallerinin Tasarım,Geliştirme ve Değerlendirilmesi Öğretim Materyallerinin Sınıflandırılması ve Etkili Kullanımı,Görsel Materyaller,Yazılı Materyaller,Branşa Özgü Materyallerin Kullanımı / Uygulama Çalışması/ Video, Öğrenci Sunumlarını dinler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci merkezli, çağdaş eğitim ve öğretim ilkeleriyle vicdanı hür, irfanı hür nesil yetiştirmek |
| 2 | Öğretim teknolojisi temel kavramlarını açıklar |
| 3 | Bir eğitim materyali geliştirirkendikkat edilmesi gereken noktalarını açıklar |
| 4 | Görsel materyallerde etkileşim unsurlarını artırmada mesaj tasarımı konularında gerekli bilgi ve becerilerini açıklar |
| 5 | Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi ve becerileri kazanır |
| 6 | Teknoloji planı uygulama stratejilerini açıklar |
| 7 | İletişim ve iletişim türleri kazanır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel Kavramları öğrenir | |
| 2. Hafta | Öğretim Teknolojisi ve İletişimi Öğrenir | |
| 3. Hafta | Öğretim Teknikleri Analizi Yapar | |
| 4. Hafta | Öğretim Stratejilerini Planlar | |
| 5. Hafta | Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemini kazanır | |
| 6. Hafta | Araç-Gereçlerin Seçimini yapar | |
| 7. Hafta | Araç-Gereçlerin Tasarımını Yapar | |
| 8. Hafta | ara sınav | |
| 9. Hafta | Öğretimde Görsel Materyallerin Tasarımını yapar | |
| 10. Hafta | Öğretim Araçlarının Etkili Kullanımını Yapar | |
| 11. Hafta | Öğretimde Kullanılan Görsel-İşitsel Araçları Tasarlar | |
| 12. Hafta | Eğitimde Bilgisayar Kullanımını Yapar | |
| 13. Hafta | Eğitimde İnternet Kullanımını Öğrenir | |
| 14. Hafta | Uzaktan Eğitim Yapar | |
| 15. Hafta | Öğretim Yöntemlerini Öğrenir |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 5 | Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.- | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| 12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Vize | 50,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 16 | 16 |
| Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
| Final | 1 | 16 | 16 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 2 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||