| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-TAKIM SPORU I (Futbol) | BEÖ112 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere futbolun tanımını, Türkiye’de ve dünyada tarihsel gelişimini, futbolda topla yapılan teknik vuruşlar konusunda temel bilgileri vermek ve öğrencilerin bu bilgileri kullanarak antrenman örnekleri hazırlamalarını sağlayarak antrenörlüğe hazırlamaktır |
| Dersin İçeriği | Futbolun Tanımı; Dünyada ve Türkiye'de futbolun tarihsel gelişimi; Futbol oyun kuralları ve oyun alanı ölçüleri bilgisi; Futbola özgü ısınma ve streching; Futbolda teknik; Futbolda topa yatkınlık çalışmaları; Topsuz çalışmalar (koşma, atlama, yön değiştirme, vücut çalımı); Topla yapılan teknik hareketlerden ayak içi, ayak iç üstü, ayak üstü ve ayak dışı ile vuruşlar; Ayak içi, Üstü, Dışı, Tabanı, Diz, Göğüs ve Kafa ile yapılan top kontrolleri; Futbol öğretim ilke ve yöntemleri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Futbolda Genel öğretim yöntemlerini uygular. |
| 2 | Futbolda vuruş tekniklerini uygular |
| 3 | Futbolda kontrol tekniklerini uygular |
| 4 | Futbolda top sürme tekniklerini uygular. |
| 5 | Futbolda Aldatma (Çalım) Tekniğini uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Futbolun Tanımı, Dünyada, Türkiye'de Futbolun Tarihsel Gelişimi, Futbol Oyun Kuralları ve Yorumlanması | |
| 2. Hafta | Football-specific warm-up, coordination and Stretching Exercises | |
| 3. Hafta | Topsuz Çalışmalar (Koşma, Atlama, Yön Değiştirme, Vücut Çalımı | |
| 4. Hafta | Football Skill Exercises | |
| 5. Hafta | Futbolda Ayak İçi, Ayak İç Üstü ile Vuruş Tekniği. | |
| 6. Hafta | Futbolda Ayak Üstü, Ayak Dışı ve Vole Vuruş Tekniği | |
| 7. Hafta | Futbolda Top Kontrolleri Tekniği. | |
| 8. Hafta | ara sınav | |
| 9. Hafta | Futbolda Top Sürme Tekniği | |
| 10. Hafta | Futbolda Top Sürme Tekniği. | |
| 11. Hafta | Futbolda Aldatma (Çalım) Tekniği. | |
| 12. Hafta | Futbolda Orta, Şut ve Kafa Vuruşu | |
| 13. Hafta | Kaleci Tekniği. | |
| 14. Hafta | Tactics in football. | |
| 15. Hafta | Futbolda Taktik. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 5 | Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.- | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| 12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 16 | 16 |
| Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
| Final | 1 | 16 | 16 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 2 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||