Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ BEÖ101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar - Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder. - Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar - Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir - Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır. - Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz)
Dersin Amacı Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır.
Dersin İçeriği Beden eğitimi ve sporda meslek alanları ve geleceği, kurumsallaşma, fonksiyonlar, araştırma sistematiği ve yöntemleri ile felsefesinin kavranmasıyla yeni yöntemlerin oluşmasını sağlamak. Antrenmanda yorulma ve yenilenme ile enerji mekanizmaları oluşturmak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder
3 Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar
4 Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir
5 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır
6 Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sporun sosyal bilimlerle ilişkisi
2. Hafta Engelliler için spor
3. Hafta Spor bilimleri ve olimpik hareket
4. Hafta Spor psikolojisi ve spor psikoloğunun rolü
5. Hafta Spor yönetiminde, insan kaynaklarının planlaması
6. Hafta Spor bilimleri ve spor felsefesi ilişkileri
7. Hafta Sporda doping
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Spor bilimlerinde biyomekanik
10. Hafta Spor bilimleri ve beslenme
11. Hafta Antrenman bilimlerinin spor bilimlerindeki yeri ve önemi
12. Hafta Spor ve medya
13. Hafta Spor bilimleri terminolojisi
14. Hafta Multidisipliner bir bilim
15. Hafta Spor bilimlerinde performans analizi
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar.
3 Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
4 Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler.
5 Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.-
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır.
7 Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar.
8 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
9 Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir.
10 Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Spor organizasyonları düzenler ve yürütür.
13 Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir.
14 Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 4 4 4 4 4 4
PY2 4 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4 4
PY5 4 4 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4 4 4
PY11 4 4 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4 4 4
PY13 4 4 4 4 4 4
PY14 4 4 4 4 4 4
PY15 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Demirhan, G. Spor Eğitiminin Temelleri. Bağırgan Yayınevi.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Vize 40,00
Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 14 14
Ödev 1 1 8 8
Final 1 14 14
Sınıf İçi Etkinlik 15 1 15
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0