| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ | BEÖ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar - Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder. - Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar - Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir - Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır. - Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar. |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Spor bilimlerinin sporun yapılış amaçları çerçevesinde eğitim ve öğretimin sağlanması ve günlük yaşamda uygulanma amacını taşır. |
| Dersin İçeriği | Beden eğitimi ve sporda meslek alanları ve geleceği, kurumsallaşma, fonksiyonlar, araştırma sistematiği ve yöntemleri ile felsefesinin kavranmasıyla yeni yöntemlerin oluşmasını sağlamak. Antrenmanda yorulma ve yenilenme ile enerji mekanizmaları oluşturmak. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramları açıklar |
| 2 | Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun önemini ayırt eder |
| 3 | Beden eğitimi ve sporun amaçlarını açıklar |
| 4 | Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkilendirir |
| 5 | Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceğini tartışır |
| 6 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevlerini tanımlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sporun sosyal bilimlerle ilişkisi | |
| 2. Hafta | Engelliler için spor | |
| 3. Hafta | Spor bilimleri ve olimpik hareket | |
| 4. Hafta | Spor psikolojisi ve spor psikoloğunun rolü | |
| 5. Hafta | Spor yönetiminde, insan kaynaklarının planlaması | |
| 6. Hafta | Spor bilimleri ve spor felsefesi ilişkileri | |
| 7. Hafta | Sporda doping | |
| 8. Hafta | ara sınav | |
| 9. Hafta | Spor bilimlerinde biyomekanik | |
| 10. Hafta | Spor bilimleri ve beslenme | |
| 11. Hafta | Antrenman bilimlerinin spor bilimlerindeki yeri ve önemi | |
| 12. Hafta | Spor ve medya | |
| 13. Hafta | Spor bilimleri terminolojisi | |
| 14. Hafta | Multidisipliner bir bilim | |
| 15. Hafta | Spor bilimlerinde performans analizi |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 2 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mevzuatın ne olduğunu açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 4 | Öğrencilerin kendi gelişimlerini sağlarken çevreye ne kadar duyarlı bireyler olduklarını değerlendirebilecek organizasyonlar yapar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için yeniden düzenler. | ✔ | |||||
| 5 | Türk Milli Eğitim Sisteminin temel ilkelerini bilir ve kullanır.- | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Beden eğitimi ve spor alanındaki bilgilerini öğrencilerine teorik olarak anlatabilir ve ilgili kurum ve kuruluşlarda uygulama yapmalarını sağlar. | ✔ | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alanında yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili tutum ve uygulama süreçleri geliştirebilir. | ✔ | |||||
| 10 | Alan derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretimi basamaklarını tasarlar ve bunları iş sağlığı ve güvenliği kapsamında nasıl uygulayabileceklerini açıklar. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| 12 | Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. | ✔ | |||||
| 13 | Özel gün ve bayramlar için tören ve kutlama programlarını hazırlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Öğrencilerin yaş grubu ve seviyelerine uygun olarak sportif yüklenme ve antrenman yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
| Ödev 1 | 1 | 8 | 8 | |
| Final | 1 | 14 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 15 | 1 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||