| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | ATA102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesinin ve temel ilkelerinin doğru ve tam olarak anlaşılıp özümsenebilmesine katkıda bulunmaktır |
| Dersin İçeriği | Yeni Türk devletinin temeli olan inkılaplar ve tarihi kökeni; Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları; Mustafa Kemal Atatürk’ ün iç ve dış politikası; Türkiye’de tek parti yönetimi devri; Çok partili hayata geçiş denemesi ve sonuçları; Jeopolitik ve Türkiye’nin Jeopolitik durumu; Üniversite gençliğine yönelik psikolojik hareket tehdidi; Atatürkçülüğün tanımı ve önemi; Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşması ve temel özellikleri; Atatürk ve Fikir hayatı; Atatürk ve İktisat; Laiklik ve din |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. |
| 2 | Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yeni Türk devletinin temeli olan inkılaplar ve tarihi kökeni | |
| 2. Hafta | Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları | |
| 3. Hafta | Cumhuriyet rejiminin oturtulma çalışmaları | |
| 4. Hafta | Mustafa Kemal Atatürk’ün iç ve dış politikası | |
| 5. Hafta | Türkiye’de tek parti yönetimi devri | |
| 6. Hafta | Çok partili hayata geçiş denemesi ve sonuçları | |
| 7. Hafta | Jeopolitik ve Türkiye’nin Jeopolitik durumu | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Üniversite gençliğine yönelik psikolojik hareket tehdidi | |
| 10. Hafta | Atatürkçülüğün tanımı ve önemi | |
| 11. Hafta | Atatürkçü Düşünce Sisteminin oluşması ve temel özellikleri | |
| 12. Hafta | Atatürk ve Fikir hayatı | |
| 14. Hafta | Atatürk ve İktisat Laiklik ve din | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||