| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | ATA101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. RUMEYSA CENGİZ |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL (Güz) |
| Dersin Amacı | Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş felsefesinin ve temel ilkelerinin doğru ve tam olarak anlaşılıp özümsenebilmesine katkıda bulunmaktır |
| Dersin İçeriği | Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı, kongreler yoluyla teşkilatlanma, Kuvayı Milliye, Misak-ı Milli, T.B.M.M.’nin açılması ve İstiklal Savaşı’nın yönetimini ele alması, Sakarya Savaşı’na kadar Milli Mücadele, Sakarya Savaşı ve Büyük Taarruz, eğitim ve kültür alanında Milli Mücadele, sosyal ve iktisadi alanda Milli Mücadele ve Lozan |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp tarihine ilişkin temel kavramları açıklar. |
| 2 | Ulusal Kurtuluş Mücadelesi ve Türk devletinin kuruluş sürecindeki önemli noktaları açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Osmanlı Devleti'nde Yenileşme Çabaları | |
| 2. Hafta | Osmanlı Devleti'nde Yenileşme Çabaları | |
| 3. Hafta | Türkiye'de Reform Arayışları (1839-1908) | |
| 4. Hafta | Türkiye'de Reform Arayışları (1839-1908) | |
| 5. Hafta | Türkiye'de Reform Arayışları (1839-1908) | |
| 6. Hafta | Avrupa ve Türkiye (1838-1918) | |
| 7. Hafta | Avrupa ve Türkiye (1838-1918) | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Mondros'tan Lozan'a Türkiye | |
| 10. Hafta | Mondros'tan Lozan'a Türkiye | |
| 11. Hafta | Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Siyasi Yapılanma (1920-1923) | |
| 12. Hafta | Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Siyasi Yapılanma (1920-1923) | |
| 13. Hafta | Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Ekonomik Gelişmeler | |
| 14. Hafta | Yeni Türk Devleti'nin İlanı: Lozan'dan Cumhuriyet'e | |
| 15. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 |
|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL | Vize | 40,00 | |
| Öğr. Gör. Dr. Barış ÇATAL | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 9,5 | 9,5 | |
| Ödev 1 | 2 | 8 | 16 | |
| Ödev 2 | 2 | 8 | 16 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||