| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ormancılıkta Yaban Hayatı | ORM1106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Akif KETEN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yaban hayvanlarını, yaşam isteklerini, davranışlarını, yayılışlarını, dağılışlarını, gözlem ve sayım tekniklerini, korunmalarını öğrenmek |
| Dersin İçeriği | Yaban hayatı kavramı, ülkemizdeki beş sınıfa (Balıklar, çiftyaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memeliler) ait yaban hayvanı türleri, yaban hayatı ekolojisi, orman ekosistemlerinde yaban hayatı, yaban hayvanlarının populasyonlarının tahmini, yaban hayatı mevzuatı, korunan yaban hayvanları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | • Yaban hayvanı türlerinin bilinmesi |
| 2 | • Yaban hayatı kavramlarının anlaşılması |
| 3 | • Yaban hayatını etkileyen faktörlerin öğrenilmesi |
| 4 | • Yaban hayvanlarının koruma statülerinin ve korunan türlerin bilinmesi |
| 5 | • Türkiye’de avı yapılan hayvanlar hakkında bilgi edinme |
| 6 | • Yaban hayvanların biyolojileri, besinleri, yayılışları ve dağılışlarının öğrenilmesi |
| 7 | • Yaban hayatı bakımından özel alanların öğrenilmesi |
| 8 | • Yaban hayatı prensiplerini, ekolojik problemlerini anlamak ve tartışma yeteneği kazanmak |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yaban hayatına giriş, Yaban hayatı habitatları ve Terminoloji | |
| 2. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Balıklar, Çiftyaşamlılar) /arazi çalışması | |
| 3. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Sürüngenler, Kuşlar I) /arazi çalışması | |
| 4. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Kuşlar II) /arazi çalışması | |
| 5. Hafta | Yaban hayvanı türleri (Memeliler) /arazi çalışması | |
| 6. Hafta | Ülkemizdeki korunan yaban hayvanları ve ekolojileri/müze gezisi | |
| 7. Hafta | Orman alanlarında yaban hayatı/ Tür gözlemi | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Yaban hayatı için özel alanlar (Sulakalanlar, Riperian alanlar, Milli parklar, gen rezerv alanları v.b.)/Sulak alan gezisi | |
| 10. Hafta | Yaban hayatında gözlem ve sayımlar I/Örnek alanda kuş gözlem ve sayımı | |
| 11. Hafta | Yaban hayatında populasyon tahmini/ Örnek alanda memeli gözlem ve sayımı | |
| 12. Hafta | Yaban hayatında planlama prensipleri/harita kullanımı | |
| 13. Hafta | Yaban yaşamı fotoğrafçılığı/Arazide fotoğraf çekimi | |
| 14. Hafta | Korunan yaban hayvanları /biyorestorasyon uygulaması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik, ekonomik ve sosyal işlevler ile bu işlevler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrayabilme | ✔ | |||||
| 2 | Orman kaynaklarının korunması, dengeli kullanılması, süreklilik ilkesi gözetilerek yararlanmanın düzenlenmesi ve bilimsel planlamaya yönelik bazı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilme | ✔ | |||||
| 5 | Orman ekosisteminin doğasını ve varlığını biyotik ve abiyotik tehditlere karşı koruma amaçlı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 6 | Ormancılık ve orman ürünleri alanında uygulamaya dönük yeni teknoloji, cihaz ve yöntemleri kullanabilme | ✔ | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu çerçevesinde çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılık kazanabilme | ✔ | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz ve çözüm önerisi geliştirebilme, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve sorumluluğu altında çalışanları yönetme bilgi ve becerisini kazanma | ✔ | |||||
| 10 | Orman ürünlerinin üretimi, kullanım alanları, korunnması ve sürdürülebilirliği ile ilgili gerekli bilgi ve beceri | ✔ | |||||
| 11 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 10 | 1 | 10 | |
| Ödev 2 | 20 | 1 | 20 | |
| Kısa Sınav 1 | 10 | 1 | 10 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama DS | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 | |
| Toplam İş Yükü | 89 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||