| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Orman Botaniği | ORM1102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım, tartışma, uygulama |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nihan KOÇER |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Açık tohumlu (Gymnospermae) ve Kapalı tohumlu (Angiospermae) taksonlarını, özellikle de ülkemizdeki asli orman ağacı türlerini tanıtmak; yayılış alanlarını, ekolojik isteklerini ve kullanım alanlarını betimlemektir. |
| Dersin İçeriği | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve), Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması, Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması, Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması, Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması, Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması, Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması, Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması, Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması, Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması, Quercus /İşlenen taksonların uygulaması, Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması, Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bitkilerin dış morfolojik özellikleri, yayılış alanları, yetişme ortamları ve ekolojik istekleri konularında bilgi sahibi olma |
| 2 | Bitkilerin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olma |
| 3 | Ülkemizde doğal olarak yetişen ve park ve bahçelerde dikilmiş egzotik açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkileri tanıyabilme |
| 4 | Gymnospermae ve Angiospermae orman ağaçlarını tanıyabilme |
| 5 | Öğrenilen bitkiler arasındaki dış morfolojik farkları karşılaştırarak ayırt edebilme |
| 6 | Öğrenci ve çalışma arkadaşları ile ortak çalışmalar gerçekleştirebilme yetkinliği |
| 7 | Ders kapsamında kazandığı bilgi ve beceriyi uygulamada etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bitkiler Alemi, Bitkilerin sınıflandırılması, (Raunkiaer) / Raunkiaer Sisteminin uygulaması, Genel Bilgiler, Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve, Nomenklatür, Angio spermae- Gymnospermae farkları/ Ağaç Morfolojisi Uygulaması (Kök, gövde, sürgün, kabuk, tomurcuk, yaprak,çiçek, tohum, meyve) | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Gymnospermae-Cycas, Ginkgo, Taxus, Cephalotaxus, Araucaria / İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Abies, Keteleria, Tsuga, Pseudotsuga, Picea, Larix, Cedrus / İşlenen taksonların uygulaması | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Pinus (Haploxylon Çamlar ve Diploxylon Çamlar)/ İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Pseudolarix, Metasequoia, Cunninghamia, Sequoia, Sequoiadendron, Cryptomeria, Taxodium/İşlenen taksonların uygulaması | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| 6. Hafta | Thujopsis, Calocedrus, Thuja, Platycladus, Cupressus, Chamaecyparis, Arceuthos/ İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 7. Hafta | Juniperus, Ephedra, Welwitschia, Gnetum /İşlenen taksonların uygulaması | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Saha/Arazi Çalışması, Uygulama |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Angiospermae- Magnolia, Liriodendron, Laurus, Berberis, Mahonia, Platanus, Liquidambar, Ulmus, Celtis, Zelkova /İşlenen taksonların uygulaması | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Morus, Maclura, Ficus, Juglans, Pterocarya, Carya /İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Saha/Arazi Çalışması |
| 11. Hafta | Betula, Alnus, Carpinus, Ostrya, Corylus, Castanea, Fagus /İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | Quercus /İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Saha/Arazi Çalışması, Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Casuarina, Tilia, Cistus, Tamarix, Salix, Populus /İşlenen taksonların uygulaması | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | Rhododendron, Erica, Arbutus, Vaccinium, Rosaceae, Leguminosaceae /İşlenen taksonların uygulaması, Buxus, Rhamnus, Acer, Pistachia, Rhus, Ailanthus, Fraxinus, Catalpa, Sambucus / İşlenen taksonların uygulaması | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Saha/Arazi Çalışması, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik, ekonomik ve sosyal işlevler ile bu işlevler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrayabilme | ✔ | |||||
| 2 | Orman kaynaklarının korunması, dengeli kullanılması, süreklilik ilkesi gözetilerek yararlanmanın düzenlenmesi ve bilimsel planlamaya yönelik bazı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilme | ✔ | |||||
| 5 | Orman ekosisteminin doğasını ve varlığını biyotik ve abiyotik tehditlere karşı koruma amaçlı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 6 | Ormancılık ve orman ürünleri alanında uygulamaya dönük yeni teknoloji, cihaz ve yöntemleri kullanabilme | ✔ | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu çerçevesinde çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılık kazanabilme | ✔ | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz ve çözüm önerisi geliştirebilme, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve sorumluluğu altında çalışanları yönetme bilgi ve becerisini kazanma | ✔ | |||||
| 10 | Orman ürünlerinin üretimi, kullanım alanları, korunnması ve sürdürülebilirliği ile ilgili gerekli bilgi ve beceri | ✔ | |||||
| 11 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 10 | 1 | 10 |
| Saha/Arazi Çalışması | 4 | 1 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 10 | 1 | 10 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 68 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||