| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgi ve İletişim Teknolojisi | BIT1101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 1 + 1 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüzyüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. İlter BEKAR |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. İlter BEKAR (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrenciyi bilgisayar hakkında bilgilendirmek, kimseye ihtiyaç duymadan bilgisayar kullanabilme becerisini sağlamaktır. Bununla ilgili; Microsoft Word, Excel, Powerpoint programını kullanabilmeleri ve internet ile ilgili temel kavramları bilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar tanımı ve tarihçesi, Bilgisayarın kullanım alanları, Microsoft Word, Excel, Powerpoint programını kullanabilmeleri ve internet ile ilgili temel kavramları . |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilgisayar ortamında bilgi ve bilgi işlem kavramlarını tanımlamaları |
| 2 | Bilgisayarı oluşturan donanım birimlerini tanımaları |
| 3 | Yazılım kavramı ve yazılım çeşitlerini bilmeleri |
| 4 | İşletim sistemi kavramını bilmeleri |
| 5 | Windows XP işletim sistemini kullanabilmeleri |
| 6 | Microsoft Word kelime işlem programını kullanabilmeleri |
| 7 | Microsoft Powerpoint elektronik sunu programını kullanabilmeleri |
| 8 | Internet’i etkin bir şekilde kullanabilmeleri ve Internet’le ilgili temel kavramları bilmeleri |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Microsoft Word ekranı arayüz tanımı, Yazım kuralları, Başlık stilleri ve belge işlemleri | Görüşme, Uygulama |
| 2. Hafta | Microsoft Word Madde imleri ve sayfa numaralandırmaları, İçindekiler tablosu tasarımı, Tablo,resim, alt bilgi,üst bilgi | Uygulama, Görüşme |
| 3. Hafta | Microsoft Word Sayfa ve paragraf özellikleri, Dijital imza, Bilimsel denklemlerin oluşturulması | Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | Power Point'e Giriş, Sunu Hazırlama, | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Power Point'te Slayt Hazırlama, Görünüm Tasarımı, | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Power Point'te Slayt düzenleme, Resim ve şekiller, Tablo ve grafikler, | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Power Point'te Slayt düzenleme, Resim ve şekiller, Tablo ve grafikler, | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Microsoft Excel’e Giriş, Hücre Satır/Sütun İşlemleri, Çalışma Sayfası İşlemleri | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 10. Hafta | Veri Girişi, Hücre ve Tablo Biçimlendirme | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Fonksiyon ve Hesaplamalar | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Fonksiyon ve Hesaplamalar | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 13. Hafta | Excel Araçları, Grafikler, Görünüm Özellikleri, Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Excel Araçları, Grafikler, Görünüm Özellikleri, Sayfa Düzeni ve Yazdırma Ayarları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik, ekonomik ve sosyal işlevler ile bu işlevler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrayabilme | ✔ | |||||
| 2 | Orman kaynaklarının korunması, dengeli kullanılması, süreklilik ilkesi gözetilerek yararlanmanın düzenlenmesi ve bilimsel planlamaya yönelik bazı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 3 | Ormancılıkla ilgili temel flora, fauna, ekosistem ve doğal kaynak bilgisi | ✔ | |||||
| 4 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilme | ✔ | |||||
| 5 | Orman ekosisteminin doğasını ve varlığını biyotik ve abiyotik tehditlere karşı koruma amaçlı teknikleri uygulayabilme | ✔ | |||||
| 6 | Ormancılık ve orman ürünleri alanında uygulamaya dönük yeni teknoloji, cihaz ve yöntemleri kullanabilme | ✔ | |||||
| 7 | Ulusal ve uluslararası orman kaynaklarını ilgilendiren idari ve hukuki yapı politika belirleme ve planlama süreçleri, arz-talep ilişkileri, sosyo-ekonomik durum bilgisi | ✔ | |||||
| 8 | Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu çerçevesinde çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılık kazanabilme | ✔ | |||||
| 9 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlama, analiz ve çözüm önerisi geliştirebilme, sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alma ve sorumluluğu altında çalışanları yönetme bilgi ve becerisini kazanma | ✔ | |||||
| 10 | Orman ürünlerinin üretimi, kullanım alanları, korunnması ve sürdürülebilirliği ile ilgili gerekli bilgi ve beceri | ✔ | |||||
| 11 | Meslek ahlakı ve toplumsal sorumluluk bilinci | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama DS | 14 | 1 | 14 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 72 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||