Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Günümüz Gürcistan Tarihi GDE311 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler) Öğretmen Fevzi ÇELEBİ (Güz)
Dersin Amacı Gürcistan tarihinin 19. yüzyıldan günümüze kadarki kısmını bütünlük içinde analiz etmektir.
Dersin İçeriği Yakın Dönem Gürcistan Tarihi’nin içerik saptamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Temel dinamiklerini tanır.
2 Değişim, gelişim ve süreklilikleri analiz eder.
3 Global tarih bağlamında yerini değerlendirir.
4 Çevresindeki tarihi gelişmeler arasında irtibat kurar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Yakın Dönem Gürcistan Tarihi’nin içerik saptamaları.
2. Hafta Gürcistan’a Rus Çarlığının işgali ve halk ayaklanmaları.
3. Hafta 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşında Gürcistan.
4. Hafta Müslüman Gürcü ve diğer Müslüman halkların Rus işgal bölgelerinden göçü.
5. Hafta Transkafkasya Seymi.
6. Hafta Demokratik Gürcistan Cumhuriyeti’nin ilanı.
7. Hafta Demokratik Gürcistan Cumhuriyetinde Menşevik, Bolşevik mücadeleleri.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Gürcistan’ı Bolşeviklerin işgali.
10. Hafta Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nin kuruluşu.
11. Hafta Stalin dönemi ve sonrasında Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti.
12. Hafta Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nde halk hareketleri.
13. Hafta Gürcistan Cumhuriyeti’nin ilanı.
14. Hafta Rusya Federasyonu’nun Gürcistan’ın bir kısım bölgelerini işgali.
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur.
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır.
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 3 3 3 3
PY3 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1
PY5 4 4 4 4
PY6 5 5 5 5
PY7 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4
PY9 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5
PY11 4 4 4 4
PY12 4 4 4 4
PY13 5 5 5 5
PY14 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Serpil Sürmeli, Türk-Gürcü İlişkileri (1918-1921), Atatürk Araştırmaları Merkezi, Ankara: 2001.
  • 2. Mustafa Sarı, Türkiye - Kafkasya İlişkilerinde Batum (1917 - 1921), TTK, Ankara: 2014.
  • 3. Fahrettin Çiloğlu, Rusya Federasyonu'nda ve Transkafkasya'da Etnik Çatışmalar, Sinatle, İstanbul: 1998.
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Öğretmen Fevzi ÇELEBİ Vize 30,00
Öğretmen Fevzi ÇELEBİ Ödev 20,00
Öğretmen Fevzi ÇELEBİ Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Kısa Sınav 1 14 2 28
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0