| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Günümüz Gürcistan Tarihi | GDE311 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Öğretmen Fevzi ÇELEBİ (Güz) |
| Dersin Amacı | Gürcistan tarihinin 19. yüzyıldan günümüze kadarki kısmını bütünlük içinde analiz etmektir. |
| Dersin İçeriği | Yakın Dönem Gürcistan Tarihi’nin içerik saptamaları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel dinamiklerini tanır. |
| 2 | Değişim, gelişim ve süreklilikleri analiz eder. |
| 3 | Global tarih bağlamında yerini değerlendirir. |
| 4 | Çevresindeki tarihi gelişmeler arasında irtibat kurar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yakın Dönem Gürcistan Tarihi’nin içerik saptamaları. | |
| 2. Hafta | Gürcistan’a Rus Çarlığının işgali ve halk ayaklanmaları. | |
| 3. Hafta | 1877-1878 Osmanlı-Rus savaşında Gürcistan. | |
| 4. Hafta | Müslüman Gürcü ve diğer Müslüman halkların Rus işgal bölgelerinden göçü. | |
| 5. Hafta | Transkafkasya Seymi. | |
| 6. Hafta | Demokratik Gürcistan Cumhuriyeti’nin ilanı. | |
| 7. Hafta | Demokratik Gürcistan Cumhuriyetinde Menşevik, Bolşevik mücadeleleri. | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Gürcistan’ı Bolşeviklerin işgali. | |
| 10. Hafta | Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nin kuruluşu. | |
| 11. Hafta | Stalin dönemi ve sonrasında Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti. | |
| 12. Hafta | Gürcistan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’nde halk hareketleri. | |
| 13. Hafta | Gürcistan Cumhuriyeti’nin ilanı. | |
| 14. Hafta | Rusya Federasyonu’nun Gürcistan’ın bir kısım bölgelerini işgali. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğretmen Fevzi ÇELEBİ | Vize | 30,00 | |
| Öğretmen Fevzi ÇELEBİ | Ödev | 20,00 | |
| Öğretmen Fevzi ÇELEBİ | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Kısa Sınav 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||