Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II AIB102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilere Türkiye Cumhuriyet Tarihi’ni öğretmek.
Dersin İçeriği Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler Türkiye Cumhuriyetinin son dönemi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş süreci iç ve dış gelişmeler
2. Hafta Hilafetin kaldırılması ve tevhidi tedrisat yasası, devrime karşı tepkiler
3. Hafta Şeyh Sait ayaklanması
4. Hafta İzmir suikastı
5. Hafta Çok partili Yaşama geçiş denemeleri
6. Hafta Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası
7. Hafta Serbest Cumhuriyet Fırkası
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Atatürk Devrimleri ve İlkeleri
10. Hafta II.Dünya Savaşı sürecinde Türkiye’nin İç ve Dış Politikası
11. Hafta Çok partili hayata geçiş nedenleri ve sonuçları
12. Hafta 1945-1960 dönemi iç ve dış politik gelişmeler
13. Hafta 1960’dan günümüze kadar iç ve dış politika gelişmeleri
14. Hafta Günümüz Türkiye’si
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur.
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır.
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 1
PY3 1
PY4 1
PY5 4
PY7 5
PY8 4
PY9 4
PY10 3
PY11 5
PY12 4
PY13 4
PY14 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • • Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye
  • • Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi,
  • • Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0