Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı II GDE108 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Gürcü dili alanında makale hazırlarken bilgisayar kullanımını öğrenmek.
Dersin İçeriği Bilgisayarda metin yazımı, Metinlerde kullanılan fontlar, Makale için dizin hazırlanması
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bilgisayar kullanımını geliştirmek
2 Bilgisayar kullanımını edebi metinlere uygulamak
3 Dizin programlarını tanımak
4 Hazırlanan örnek metinlerden dizin oluşturmak.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bilgisayarda metin yazımı
2. Hafta Metinlerde kullanılan fontlar
3. Hafta Makale için dizin hazırlanması
4. Hafta İçindekiler bölümü hazırlama
5. Hafta Kaynakça hazırlama
6. Hafta Dipnot kuralları ve uygulaması
7. Hafta Sayfa düzeni uygulamaları
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Makale hazırlık Çalışmaları
10. Hafta Makale hazırlık Çalışmaları
11. Hafta Makale hazırlık Çalışmaları
12. Hafta Makale Değerlendirmesi ve formata uygunluk tahlili
13. Hafta Makale Değerlendirmesi ve formata uygunluk tahlili
14. Hafta Dizin uygulama.
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur.
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır.
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1
PY5 4 4 4 4
PY6 4 4 4 4
PY7 4 4 4 4
PY8 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4
PY10 4 4 4 4
PY11 5 5 5 5
PY12 4 4 4 4
PY13 5 5 5 5
PY14 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Ernst Breisach, Tarih Yazımı, Yapı Kredi Yayınları
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 51
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0