| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gürcüce Okuma ve Yazma II | GDE102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 6 + 0 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Okuma, yazma ve kendi düşüncelerini kolayca cümleye dökmek |
| Dersin İçeriği | Sözcükler, Sıfat Çeşitleri ve İşlevleri, Gürcü Para Birimi, Gayri Resmi Mektup/Yazı, En Çok Kullanılan Fiillerin Şimdiki, Geçmiş ve Gelecek Zamanı Formları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci bilindik konular hakkında basit cümleler ile metin oluşturabilmesinin yanı sıra kendi düşüncelerini kolayca yazıya dökebilir. |
| 2 | Dilekçe yazabilir, ilgisini çeken öğeler hakkında fikir belirtebilir. |
| 3 | Günlük hayatında ki kesitlerden özel ve genel bilgileri sosyal ağlarda, web sitelerinde rahatlıkla yayınlayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yürüme/Gezme ile İlgili Fillerin Şimdiki Zaman Dilimi İçerisinde ki Şahıs (I, II, III) ve Sayı (Tekil, Çoğul) Durumu Mevsimler,Eylemi İfade Etme, Ay/Gün/Yıl Şeklinde Tam Tarihi Belirterek Aktivite Planlamak.; Dikte ile Yazı | |
| 2. Hafta | Sıra ve Sıklık Zarfları: Eylemin Ne Sıklıkla Yapıldığını Gösteren Sözcükler; Sıfat Çeşitleri ve İşlevleri: Özelliği gösteren sözcükler, Ağırlıkla ilgili ifadeler, Dikte ile yazı | |
| 3. Hafta | Gürcü Para Birimi, Kağıt Para, Madeni Para;Sıra Sayıları Ve Sayı Sıfatlarının Türemesi, Niteleme Sıfatlarının İfadesi, Karşılaştırma ve En Üstünlük;Dikte ile Yazı | |
| 4. Hafta | Satın Alma İle İlgili Kelimeler, Diyaloglar, Alış Veriş Esnasında Gereken Sözcükler, Diyaloğa Katılmak; dikte ile yazı | |
| 5. Hafta | Gayri Resmi Mektup/Yazı,Günlük Hayatı ile İlgili Sözcükler ve Deyimler,Zaman Dilimi(Şimdiki, Geçmiş, Gelecek) | |
| 6. Hafta | En Çok Kullanılan Fiillerin Şimdiki, Geçmiş ve Gelecek Zamanı Formları - Şahıs ve Sayı Eklerine Ait Hususiyetler;Yön Ve Oryantasyon ile İlgili İfadeler Peyzaj, Doğa; Dikte ile Yazı | |
| 7. Hafta | İş ve Mesleki Hayat;Belgisiz Sıfatların Tamlama Çeşitleri ve Tamlama İçerisinde Sayı durumu;Sebep Soru ve Bağlaçları | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Sıklık Zarfları (Kez, kere, defa);Köken ve Nerelilik ile İlgili Sözcükler ve İfadelerin Türemesi;Günlük Hayatta Kullanılan Eşyalar;Anket Doldurmak (Kendi veya Başkasının Kişisel Bilgileri Girmek);İnternet Üzerinden Alım Satım/ Rezervasyon Konulu Alıştırmalar;Dikte ile Yazı | |
| 10. Hafta | Ev, Daire, Odalar, Mobilya, Ev Eşyaları… Yön ve Oryantasyon; Eylem Sıralaması | |
| 11. Hafta | Doğum ve Doğum Günü ile İlgili İfadeler, EdatınınÜlke İsimleri ile Birlikte Kullanma Kılavuzu Zıt Anlamlı Sözcükler | |
| 12. Hafta | Eylem İsimleri Yeterlilik Kipi – İhtimal ve Olasılık Belirtme, Görgü ve Nezaket Konuşmaları Kesir Sayı Sıfatları ve Sayı Sıfatların Türemesi, dikte ile yazı | |
| 13. Hafta | Kişisel Anket Bilgilerini Edinme – Verme Metin Parçalarının Sıralamasını Belirleme Alıştırması | |
| 14. Hafta | Dikte ile Yazı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 8 | 112 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||