| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Devriminin oluşum koşullarını öğretmek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını sağlamak, Türk Devletinin temel ilkelerini, Atatürkçü düşünceyi benimsemiş nesiller yetiştirmek ve tarih bilinci kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Avrupa’nın gelişimi,Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri, I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluş dönemi öncesi fikir ve siyasi hareketlerinden başlayarak Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu esnasında meydana gelen gelişmeler ve çok partili siyasal hayata geçiş denemeleri ve bu süreçte yaşanan politik gelişim anlatılmaktadır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Avrupa’nın gelişimi | |
| 2. Hafta | Fransız Devrimi ve Osmanlı İmparatorluğu’na etkileri | |
| 3. Hafta | Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet dönemleri | |
| 4. Hafta | I. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti’nin Savaşa girişi | |
| 5. Hafta | Mondros Ateşkesi, Atatürk’ün kişiliği, Samsun’a çıkışı | |
| 6. Hafta | Kongreler dönemi | |
| 7. Hafta | Bağımsızlık savaşının silahlı aşaması | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Meclisin açılması ve isyanlar | |
| 10. Hafta | Sevr Antlaşması | |
| 11. Hafta | İnönü, Sakarya savaşları ve Büyük Taarruz | |
| 12. Hafta | Mudanya Mütarekesi ve Savaşın sonlanması | |
| 13. Hafta | Saltanatın kaldırılması | |
| 14. Hafta | Lozan Barış Antlaşması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 4 |
| PY2 | 1 |
| PY3 | 1 |
| PY4 | 1 |
| PY5 | 4 |
| PY6 | 5 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 5 |
| PY9 | 4 |
| PY10 | 3 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 5 |
| PY13 | 5 |
| PY14 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 3 | 3 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||