| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gürcüce Dilbilgisi I | GDE105 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 4 + 0 | 4,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Shorena LOMAIA (Güz) |
| Dersin Amacı | Verilen bir konunun araştırması ve sunumudur. |
| Dersin İçeriği | Gürcü alfabesi, Gürcü lehçeleri, Gürcücenin fonetiği |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrencinin doğru düşünme ve yorum yapma yeteneği gelişecek ve öğrenci Gürcü Dili ile ilgili temel bilgiler kazanacaktır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Toplumsal Fenomen olan Dil. Dilin gelişme-değişikliği ve onun temeli. İakob Gogebaşvili ve onun ‘Ana Dili’ | |
| 2. Hafta | Akraba dilleri ve Dil aileleri. Kartvelgil diller. İbero-Kafkas Dil Ailesi. Dünyada 14 Yazımlardan biri olan Gürcü Alfabesi. Onun Basamakları. | |
| 3. Hafta | Gürcücenin Lehçeleri. Dil ve Yazım. Konuşma-Yazma İlişkileri. Gürcücedeki İmla Prensipleri. | |
| 4. Hafta | Gürcü Dilindeki önemli Sözlükler. Gramer ve İçeren kısımları: Fonetik (Sesbilim), Morfoloji (Biçimbilim), Sentaks (Söz Dizimi), Semantik (Anlambilim), Leksikoloji (Sözlükbilim) vs. | |
| 5. Hafta | Gürcücenin Fonetiği.Türkçede olmayan ve yalnız Gürcüceye ait harflerin doğru telaffuzu. Alıştırmalar. Türkçeden farklı harfleri içeren sözlerin yazılışı. | |
| 6. Hafta | Ünlüler ve Ünsüzler. Ünsüzlerin Sınıflandırılması. | |
| 7. Hafta | Konuşma kategorileri. İsimler. İsimlerin Grupları.Örnekleri. | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Gürcücede Tekil ve Çoğul. Çoğulun iki çeşitliği. Onların yaygın sahası. Örnekler. | |
| 10. Hafta | İsim Çekimi. Çekim Halleri ve Çekim Hallerinin Ekleri. Çekim Hallerinin İşlevleri. | |
| 11. Hafta | Sonu ünsüz olan isimlerin Çekimi.Grupları. Daralma. İsim gövdesi nasıl bulunur? | |
| 12. Hafta | Sonu ünlü olan isimlerin Çekimi.Grupları.Gövdenin sonunda ünlünün kayboluşu. İstisnalar. | |
| 13. Hafta | Özel isimlerin ve coğrafya adlarının Çekimi. Ad-soyadının beraber Çekimi. | |
| 14. Hafta | Meslek isimleriyle ad-soyadının çekimi. Çekimin Tekrarı. Alıştırmalar. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 |
|---|---|
| PY1 | 5 |
| PY2 | 4 |
| PY3 | 4 |
| PY4 | 5 |
| PY5 | 5 |
| PY6 | 4 |
| PY7 | 4 |
| PY8 | 4 |
| PY9 | 4 |
| PY10 | 5 |
| PY11 | 5 |
| PY12 | 4 |
| PY13 | 4 |
| PY14 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 6 | 84 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1,5 | 21 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 14 | 1 | 14 | |
| Ödev 2 | 14 | 1 | 14 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||