Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gürcüce Okuma ve Yazma I GDE101 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 6 + 0 6,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu (Güz)
Dersin Amacı Okuma, yazma ve kendi düşüncelerini kolayca cümleye dökmek.
Dersin İçeriği Gürcü alfabesi, harfler, işaret zamiri, iyelik zamiri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci bilindik konular hakkında basit cümleler ile metin oluşturabilmesinin yanı sıra kendi düşüncelerini kolayca yazıya dökebilir.
2 Dilekçe yazabilir, ilgisini çeken öğeler hakkında fikir belirtebilir.
3 Günlük hayatında ki kesitlerden özel ve genel bilgileri sosyal ağlarda, web sitelerinde rahatlıkla yayınlayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Gürcü Alfabesi (Giriş)
2. Hafta Harfler: ა-A, ი-İ, ო-O, უ-U, ე-E, კ-K, ლ-L, მ-M, ნ-N, პ-P, რ-R, ს-S, ტ-T, ფ-F (Ses - Biçim)
3. Hafta İşaret Zamiri – აი-İşte, Kimlik Doğrulama-Bildirme Eki: ეს არის... (-Dır), Bildirme Ekinin Kısaltılmış Hali (→ -ა), Olumsuz Hali: ეს არ არის...Bu Değildir, Dikte ile yazı
4. Hafta Harfler: ბ-B, გ-G, დ-D, ვ-V, ზ-Z, თ-T, შ-Ş, ც-Ts, ხ-Kh, ჯ -C, Pozitif Ve Negatif İçeriğin Tanımlanması, Takdim – Tanışma
5. Hafta Harfler: ჟ, ქ, ღ, ჩ, ჰ, Örnek - Gösterim, Şunuş- Takdim, Kimlik Doğrulama, არის Fiilin İkinci Tekil Şahıs Formu
6. Hafta Harfler: ყ-K, ძ-Dz, წ-Tz, ჭ-Tch, Yiyecek - İçecek,Soru Zamirlerileri, Tanımlamalar ile İlgili Soru ve Cevaplar(Pozitif Ve Negatif)
7. Hafta Tekil Ve Çoğul, Çokluk Eki Almayan Sözcükler, „არის“ Fiilinin Şahıs eki (I, II, III) Ve Sayı Durumu (Tekil, Çoğul)
8. Hafta Arasınav
9. Hafta İyelik Ekinin (I, II, III) ve Sayı (Tekil, çoğul) Durumu, İyelik Ekinin İsimlere Göre İfade Durumu, Soru-İyelik Zamirleri
10. Hafta Aile ve akrabalık (hısımlık) Münasebetlerini Gösteren Terimler, Sayı Sıfatları: 11 – 100, 1000, 1000 000, Yaşı belirtmek; Yaş ile İlgili Soru Sormak ve Yanıtlamak, Selamlaşmak-vedalaşmak, Dikte ile yazı ,
11. Hafta Vücut Parçaları; Yüz; Fizikî Tasvir Renkler Dikte ile yazı
12. Hafta Ayakkabı-Giysi Ve Günlük Kullanılan Eşyalar, Nezaket İfadeleri
13. Hafta Ülkeler Ve Kökenler Kökler İle İlgili Soru ve Cevaplar Günlük Hayat İle İlgili Fiillerin Şimdiki Zaman Eki Alıp Şahıs (I, II, III) Ve Sayı (Tekil, Çoğul) Durumu Biryerden Biryere Gitmek İçin Yer Ve Araç Belirtme (Nereye ve Ne ile Gidiyor?)
14. Hafta Saati Öğrenmek Haftanın Günleri, Aylar Dikte ile Yazı
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur.
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır.
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 5 5 5
PY3 4 4 4
PY4 4 4 4
PY5 4 4 4
PY6 5 5 5
PY7 4 4 4
PY8 5 5 5
PY9 4 4 4
PY10 4 4 4
PY11 5 5 5
PY12 4 4 4
PY13 5 5 5
PY14 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • L. Çlaidze, Gürcü Alfabesi Okuma Kitabı ve Gürcüce-Türkçe Sözlük. Tiflis 2007.
  • Fahrettin Çiloğlu, Deda Ena (GÜRCÜCE OKUMA-YAZMA KILAVUZU) İstanbul 2008.
  • FONO GÜRCÜCE standart sözlük (GÜRCÜCE-TÜRKÇE TÜRKÇE-GÜRCÜCE); İSTANBUL
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu Vize 40,00
Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu Final 60,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 8 112
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 3 42
Diğer Faaliyetler 14 3 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 2 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0