| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Gürcüce Okuma ve Yazma I | GDE101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 6 + 0 | 6,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu (Güz) |
| Dersin Amacı | Okuma, yazma ve kendi düşüncelerini kolayca cümleye dökmek. |
| Dersin İçeriği | Gürcü alfabesi, harfler, işaret zamiri, iyelik zamiri |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci bilindik konular hakkında basit cümleler ile metin oluşturabilmesinin yanı sıra kendi düşüncelerini kolayca yazıya dökebilir. |
| 2 | Dilekçe yazabilir, ilgisini çeken öğeler hakkında fikir belirtebilir. |
| 3 | Günlük hayatında ki kesitlerden özel ve genel bilgileri sosyal ağlarda, web sitelerinde rahatlıkla yayınlayabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Gürcü Alfabesi (Giriş) | |
| 2. Hafta | Harfler: ა-A, ი-İ, ო-O, უ-U, ე-E, კ-K, ლ-L, მ-M, ნ-N, პ-P, რ-R, ს-S, ტ-T, ფ-F (Ses - Biçim) | |
| 3. Hafta | İşaret Zamiri – აი-İşte, Kimlik Doğrulama-Bildirme Eki: ეს არის... (-Dır), Bildirme Ekinin Kısaltılmış Hali (→ -ა), Olumsuz Hali: ეს არ არის...Bu Değildir, Dikte ile yazı | |
| 4. Hafta | Harfler: ბ-B, გ-G, დ-D, ვ-V, ზ-Z, თ-T, შ-Ş, ც-Ts, ხ-Kh, ჯ -C, Pozitif Ve Negatif İçeriğin Tanımlanması, Takdim – Tanışma | |
| 5. Hafta | Harfler: ჟ, ქ, ღ, ჩ, ჰ, Örnek - Gösterim, Şunuş- Takdim, Kimlik Doğrulama, არის Fiilin İkinci Tekil Şahıs Formu | |
| 6. Hafta | Harfler: ყ-K, ძ-Dz, წ-Tz, ჭ-Tch, Yiyecek - İçecek,Soru Zamirlerileri, Tanımlamalar ile İlgili Soru ve Cevaplar(Pozitif Ve Negatif) | |
| 7. Hafta | Tekil Ve Çoğul, Çokluk Eki Almayan Sözcükler, „არის“ Fiilinin Şahıs eki (I, II, III) Ve Sayı Durumu (Tekil, Çoğul) | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | İyelik Ekinin (I, II, III) ve Sayı (Tekil, çoğul) Durumu, İyelik Ekinin İsimlere Göre İfade Durumu, Soru-İyelik Zamirleri | |
| 10. Hafta | Aile ve akrabalık (hısımlık) Münasebetlerini Gösteren Terimler, Sayı Sıfatları: 11 – 100, 1000, 1000 000, Yaşı belirtmek; Yaş ile İlgili Soru Sormak ve Yanıtlamak, Selamlaşmak-vedalaşmak, Dikte ile yazı , | |
| 11. Hafta | Vücut Parçaları; Yüz; Fizikî Tasvir Renkler Dikte ile yazı | |
| 12. Hafta | Ayakkabı-Giysi Ve Günlük Kullanılan Eşyalar, Nezaket İfadeleri | |
| 13. Hafta | Ülkeler Ve Kökenler Kökler İle İlgili Soru ve Cevaplar Günlük Hayat İle İlgili Fiillerin Şimdiki Zaman Eki Alıp Şahıs (I, II, III) Ve Sayı (Tekil, Çoğul) Durumu Biryerden Biryere Gitmek İçin Yer Ve Araç Belirtme (Nereye ve Ne ile Gidiyor?) | |
| 14. Hafta | Saati Öğrenmek Haftanın Günleri, Aylar Dikte ile Yazı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur. | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır. | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu | Vize | 40,00 | |
| Doç. Dr. Maka Salia Beşiroğlu | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 8 | 112 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 3 | 42 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 2 | 2 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||