Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çerkezce Yazılı Anlatım I CER303 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Çerkezce yazı tarihinin ve günümüzdeki şeklinin anlaşılması.
Dersin İçeriği Farklı yazı türleri, dil öğrenmede yazının önemi, düzgün yazım, resimlere bakarak düşünceleri yazıya dökme.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenciler düşüncelerini yazıya dökmede başarılı olurlar.
2 Resim, video gibi araçlar yardımıyla öğrencilerin hayal dünyasına hitap edilerek kompozisyonlar yazmaları sağlanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çerkez yazısının oluşumu
2. Hafta Metinler üzerinde Çerkez yazısının incelenmesi.
3. Hafta Yazı alıştırmaları.
4. Hafta Belirli konularda düşünceleri yazıya dökme.
5. Hafta Farklı konulardaki düşünceleri yazıya dökme.
6. Hafta Peyzaj üzerine yazı. Meşbeşe İshak'ın şiirlerindeki peyzajı yazıya geçirme.
7. Hafta Bir haber üzerine düşünceleri yazmak.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kuyeko Nalbiy'in «Ч1ыгур сыгу къыщек1ок1ы» şiirinde anlatılanların yazıda ifade edilmesi.
10. Hafta Mektup yazmak.
11. Hafta Video veya resme bakarak çıkarımları yazmak.
12. Hafta Yemıj Muliet'ın şiiri «Чэщ орэд» üzerine yazı.
13. Hafta Tanımadığın biri üzerine düşüncelerini yazmak.
14. Hafta Diyalog yazma. En iyi yazı yazanı bulma.
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 4 4
PY2 5 5
PY3 5 5
PY4 5 5
PY5 4 4
PY6 4 4
PY7 5 5
PY8 4 4
PY9 5 5
PY10 4 4
PY11 4 4
PY12 5 5
PY13 5 5
PY14 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. Обучение письму на иностранном языке: назревшая необходимость. В.В. Бондарева. ELT, Dinternal, 1999.
  • 2. Обучение письму. Е.Н. Соловова. ELT, Dinternal, 2000.
  • 3. Composition. The Art and the Technique. M. O’Sullivan, 1988.
  • 4. Spotlight 2–11. V. Evans, J. Dooley. Просвещение, Express Publishing, 2009.
  • 5. Grammar Games. M. Rinvolucri. CUP, 1999.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 4 56
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0