Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Çerkez Edebiyatı I CER207 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Çerkez edebiyatının tarihten günümüze yolculuğu ve günümüz edebiyatı.
Dersin İçeriği Günümüz Çerkez Edebiyatının Özellikleri ve yazarlar
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 1920-2017 arası Adıge edebiyatını kavrar.
2 Öğrenci günümüz Çerkez edebiyatıyla ilgili konuları, tarihini, yazarlarını en iyi şekilde öğrenir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çerkez edebiyatının doğuşu
2. Hafta 1970'ten başlayan ve günümüze kadar gelen Çağdaş Çerkez Edebiyatı
3. Hafta Günümüz Çerkez Edebiyatı yazarları: Kuyeko Nalbiy, Yemıj Muliat, Lhıhese Muhdin, Khunedo Said, Kuji Shykhambiy, Gute Sanyat
4. Hafta Kuyeko Nalbiy'in şiir ve düz yazıları
5. Hafta Kuyeko Nalbiy'in «Къушъхьэ ябг» hikayesi
6. Hafta Yemıj Muliet'in yazarlığı
7. Hafta Şiir ve Şarkılarla Lıhese Muhdin
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Kuyeko Nalbiy «Абдзахэмэ ян»
10. Hafta Hunega Said'in şiir ve prozaları
11. Hafta Koui Shykhambiy, Heurme Husen, Darbe Timur'un şiirleri
12. Hafta Gute Sanyat'ın çocuklar için öyküleri
13. Hafta Çerkez Diasporası "Yenemıko Movlid"
14. Hafta Genç yazarlar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur
2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır
3 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir.
4 Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder.
5 Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur.
6 Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür.
7 öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir.
8 Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir.
9 Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir
10 Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.
11 Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir.
12 İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir.
13 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
14 Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2
PY1 4 4
PY2 5 5
PY3 5 5
PY4 4 4
PY5 4 4
PY6 4 4
PY7 5 5
PY8 5 5
PY9 4 4
PY10 5 5
PY11 4 4
PY12 4 4
PY13 4 4
PY14 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • 1. История адыгейской литературы (Адыгэ литературэм итарихъ).-Мыекъуапэ, 2002.
  • 2. Адыгэ нарт эпосыр, 1,2,3-рэ томхэр.- Мыекъуапэ,1968-1971 илъ.
  • 3. Ногмов Ш.Б. История адыгейского народа.-Нальчик, 1947.
  • 4. Нальби. Танец надежды.-М., 1979.
  • 5. Ж. «Ныбджэгъу».-Мыекъуапэ, 2012-.
  • 6.Гачев Г.Д. Национальные образы мира.-М.,1988.
  • 7. Проблемы адыгейской литературы и фольклора.-Майкоп,1991.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2,5 35
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 6 1,5 9
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Kısa Sınav 1 1 0,5 0,5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0