| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | ING102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrenim dili Türkçe olan ve İngilizce hazırlık programı izlemeyen fakülte ve yüksek okulların birinci sınıflarında okuyan öğrencilere başlangıç düzeyinde temel İngilizce dilbilgisi öğretmek. |
| Dersin İçeriği | The present continuous tense, The simple past tense, Time clauses. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizce'de makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilme |
| 2 | Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanma. |
| 3 | Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanıma. |
| 4 | Farklı türlerde metinler yazarak kendilerini ifade edebilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Comparatives, As + adjectives + as, Superlatives Compare themselves with a family member | |
| 2. Hafta | En yakın arkadaşlarıyla karşılaştırarak kısa diyalog yazın İki kişi arasındaki karşılaştırmayı kimliklendirmek için bir konuşma dinleyin | |
| 3. Hafta | Present Continuous Tense Present simple tense vs. Present continuous tense | |
| 4. Hafta | Şu an ne giyiyor olduklarını yazın ve konuşun. | |
| 5. Hafta | Paragraf yazma | |
| 6. Hafta | Bağlam içinde sözcük çalışması | |
| 7. Hafta | Bağlamdan kelime anlamı çıkarma | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Eşanlamlı ve zıt anlamlı sözcükler | |
| 10. Hafta | Zamanlar: Present Perfect Tense, Past Progressive Tense | |
| 11. Hafta | Zamanlar: Present Perfect Tense, Past Progressive Tense | |
| 12. Hafta | Edilgen Çatı | |
| 13. Hafta | Edilgen Çatı | |
| 14. Hafta | Sıfat Tümceleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur | ✔ | |||||
| 2 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal bilgilerini edebi metinlerde ve ilgili alanlarda ileri düzeyde kullanır | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 10 | 0,5 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||