| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Anlatım |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Semra YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Atatürk İlke ve İnkılâplarının amaçlarını öğretmek ve benimsetmek. |
| Dersin İçeriği | Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir. |
| 2 | Türk inkılâp tarihini değerlendirebilme |
| 3 | Kuvayi Milli Mücadelesi, kongreler, müzakere ve anlaşmaları değerlendirebilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | |
| 2. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | |
| 3. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
| 4. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
| 5. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | |
| 6. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | |
| 7. Hafta | Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması | |
| 8. Hafta | Arasınav | |
| 9. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
| 10. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
| 11. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
| 12. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı | |
| 13. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı | |
| 14. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur | ✔ | |||||
| 1 | Alanın temel bilgilerine, güncel bilgi ve ileri düzeydeki uygulama bilgilerine bir arada sahip olur | ✔ | |||||
| 3 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilir, değerlendirir, dil çözümlemeleri yapabilir ve analiz edebilir, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretir. | ✔ | |||||
| 4 | Edebi metinleri ve eleştiri kuramlarını sözel ve yazılı olarak ifade eder. | ✔ | |||||
| 5 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 6 | Öğrenci alanı ile ilgili ileri düzeydeki çalışma ve tez projelerini bağımsız olarak yürütür. | ✔ | |||||
| 7 | öğrenci alanı ile ilgili çalışma ve tez projelerinde karşılaşılan karmaşık sorunları çözmek üzere sorumluluk alabilir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğrenci, Alanı ile ilgili çalışma ve kaynakları okuyup anlayarak Türkçeye aktarabilir. | ✔ | |||||
| 9 | Alan ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, olumlu bir tutum sergileyebilir | ✔ | |||||
| 10 | Alan ile ilgili popüler konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur. | ✔ | |||||
| 11 | Toplumsal sorumluluk bilincine sahip olup, alanıyla ilgili çalışmaları görev aldığı kurumlarda hayata geçirebilir ve yenilikler getirir. | ✔ | |||||
| 12 | İleri düzeyde alan bilgisi edinerek kuramsal çalışmaları izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir ve yurt dışı projeleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 13 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanma düzeyine sahip olup, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ✔ | |||||
| 14 | Alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 2 | 2 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 3 | 3 | 3 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 10 | 0,5 | 5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||